اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

اظهارنظر جدید دبیرکل سازمان جهانی بهداشت درباره پایان کرونا



پایان کرونا در جهان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: همه گیری کووید-۱۹ زمانی پایان خواهد یافت که جهان تصمیم به پایان یافتن آن بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس استاندارد، "تدروس آدهانوم" دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: همه گیری کروناویروس زمانی به نقطه پایان خود خواهد رسید که تمامی کشورها به کارگیری موثر تمامی ابزارها، تجهیزات و دستورالعملها را در دستور کار خود قرار دهند.

 

وی افزود: همه گیری زمانی پایان می یابد که جهان تصمیم به پایان یافتن آن بگیرد. این در دست ماست. ما از همه ابزارهای مورد نیاز برخورداریم: ابزارهای پزشکی و بهداشت عمومی موثر. اما جهان از این ابزارها به خوبی استفاده نکرده است. تقریبا در طول یک هفته ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست می دهند و همه گیری هنوز به پایان نرسیده است.

 

دبیر کل سازمان جهانی بهداشت از کشورهای عضو گروه ۲۰ که ۴۰ درصد جمعیت خود را در برابر کروناویروس واکسینه کرده اند، درخواست کرد تا به طور فعال در سازوکار کوواکس و همچنین صندوق خرید واکسن آفریقا (AVAT) مشارکت داشته باشند.

 

همچنین روز گذشته (یکشنبه) "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از کشورهای عضور گروه ۲۰ درخواست کرد که در جمع آوری هشت میلیارد دلار کمک کنند تا از توزیع عادلانه واکسن های کووید-۱۹ در سراسر جهان اطمینان حاصل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------