اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

خستگی مزمن از علائم «سندرم کووید طولانی مدت» است



خستگی از علائم کرونا،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
به نظر می رسد وضعیت ناتوان کننده ای که به عنوان سندرم خستگی مزمن شناخته می شود در بین بازماندگان کووید ۱۹ رایج است.

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، گزارش‌ها حاکی از آن است که بیماران کرونایی مدتها پس از بهبود از کووید ۱۹ با خستگی شدید، بدخوابی، مه مغزی، و دردهای عضلانی همچنان دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

محققان دریافتند که تقریباً نیمی از ۴۱ بیمار پس از بهبودی از کووید ۱۹، از نوعی تب، درد، خستگی و علائم افسردگی رنج می‌بردند که مدت‌ها با خستگی مزمن همراه بوده است، و به عنوان آنسفالومیلیت میالژیک / سندرم خستگی مزمن شناخته می‌شود.

 

به گفته دکتر «دونا مانچینی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک، در این باره می‌گوید: «خستگی مزمن یک بیماری غیر قابل توضیح پزشکی است که با خستگی شدید مشخص می‌شود و فعالیت عادی روزانه بیمار را حداقل برای شش ماه محدود می‌کند.»

 

وی در ادامه افزود: «معمولاً خستگی مزمن با علائم مبهمی مانند خواب بدون احساس خوب، کسالت پس از تحرک جسمی، مه‌آلودگی ذهنی، سرگیجه، دردهای عضلانی و گلودرد همراه است.»

 

مانچینی گفت: «ما شگفت زده شدیم که فهمیدیم نزدیک به ۵۰ درصد از بیمارانی که مورد مطالعه قرار دادیم معیارهای سندرم خستگی مزمن را دارند.»

 

بیماران در این مطالعه جدید بین ۲۳ تا ۶۹ سال سن داشتند. این افراد بین ۳ تا ۱۵ ماه از تشخیص اولیه کووید ۱۹ شأن گذشته بود، به این معنی که علیرغم بهبودی کووید، آنها از مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی رنج می‌بردند.

 

برای درک بهتر اینکه چه چیزی می‌تواند باعث علائم آنها شود، محققان آزمایشاتی را برای ارزیابی الگوهای تنفسی آنها در طول ورزش و روتین‌های معمول روزانه انجام دادند.

 

همچنین از شرکت کنندگان خواسته شد تا الگوهای خستگی را در نیم سال گذشته و همچنین هرگونه سفتی مفاصل، دردهای عضلانی، مشکلات خواب و تمرکز، و مسائل مربوط به ورزش را اعلام نمایند.

 

این مطالعه نشان داد که در مجموع، ۴۶ درصد دچار خستگی مزمن پس از کووید بودند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------