MRI چهاربعدی، انقلابی در تشخیص نارسایی عروق خونی قلب



نارسایی قلبی،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
در پژوهشی که با هدایت دانشمندان انگلیسی انجام شده است، روشی جدید برای ارزیابی عروق خونی قلب ابداع شده که MRI چهاربعدی نام گرفته که دارای تاثیرات انقلابی در تشخیص و درمان بیماری های عروق خونی قلب خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه ایست آنگلیا واقع در نورویچ انگلستان موفق به توسعه فناوری تصویربرداری پیشرفته ای شده اند که به پزشکان برای تشخیص بیماری و نظارت بهتر بر بیماران مبتلا به نارسایی های قلبی کمکی قابل توجه خواهد کرد.

 

این فناوری پیشرفته، از تصویربرداری تشدید مغناطیسی یا MRI برای ایجاد تصاویر به صورت جریان 4 بعدی دقیق از قلب استفاده می کند.در این مطالعه نشان داده شده که چگونه تکنیک تصویربرداری غیرتهاجمی فوق، می تواند حداکثر سرعت جریان خون در قلب را با دقت بسیار بالا اندازه گیری کند.

 

اسکن 4 بعدی MRI قلب، تنها 6 تا 8 دقیقه طول می کشد و می تواند تصویربرداری دقیقی از دریچه های قلب و جریان خون داخل قلب به صورت سه بعدی ارائه دهد و به پزشکان کمک کند تا بهترین روش درمانی را برای بیماران تعیین کنند.

 

بیماران قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ، اولین کسانی بودند که این فناوری جدید روی آن ها آزمایش شد و تیم تحقیقاتی امیدوار است که کار آن ها بتواند انقلابی در تشخیص نارسایی قلبی و مشکلات عروق خونی این اندام حیاتی ایجاد کند.

 

این محققان می گویند: نارسایی قلبی یک وضعیت وحشتناک است که در نتیجه افزایش فشار داخل قلب ایجاد می شود. بهترین روش برای تشخیص نارسایی قلبی ارزیابی تهاجمی است که به دلیل خطراتی ترجیح داده نمی شود. 

 

آن ها افزوده اند: البته اسکن اولتراسوند قلب به نام اکوکاردیوگرافی معمولاً برای اندازه‌گیری حداکثر سرعت جریان خون از طریق دریچه میترال قلب استفاده می‌شود. با این حال، ارزیابی این روش نیز به اپراتور بستگی دارد و می تواند غیر قابل اعتماد باشد. اما ما در مطالعه خود از یکی از پیشرفته ترین روش های ارزیابی جریان داخل قلب به نام MRI جریان 4 بعدی استفاده کرده ایم. در MRI جریان چهار بعدی، ما می‌توانیم در طول زمان به جریان خون در سه جهت نگاه کنیم وبه همین دلیل آن را 4 بعدی نام نهاده ایم.

 

در تکنیک ابداعی آن ها، از روش‌های خودکار برای شکار حداکثر سرعت در حفره قلبی استفاده می شود و مشخص گردیده که این کار شبیه ارزیابی اکوکاردیوگرافی اما با دقت بسیار بیشتری است.

 

یافته های هیجان انگیز فوق در نشریه International Journal of Cardiology منتشر شده اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------