مشکل شایع زنان به زودی درمان می‌شود



اخبار,اخبار پزشکی,مشکل شایع زنان
محققان چینی در تلاش هستند تا راه حلی برای درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک که یک مشکل شایع در زنان است، ارائه کنند.

به گزارش فارس ،  محققان چینی در تلاش هستند تا راه حلی برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک ارائه کنند.

محققان این کشور دریافتند، میکروبیوتای روده نقش مهمی در تنظیم سندرم تخمدان پلی کیستیک، یک مشکل بهداشتی رایج در زنان در سن باروری دارد و چشم انداز جدیدی را برای پیشگیری و درمان این علامت فراهم می‌کند.

میکروبیوتای روده که قبلاً فلور روده نامیده می‌شد، بزرگترین مخزن میکروبیوتای انسانی است. این گروه متشکل از گونه‌هایی از میکرو ارگانیسم‌هایی است که در دستگاه گوارش به حالت همزیستی مسالمت آمیز با میزبان زندگی می‌کنند.

 

اخبار,اخبار پزشکی,مشکل شایع زنان


سندرم تخمدان پلی کیستیک نوعی اختلال هورمونی است که می‌تواند منجر به مشکل در بارداری شود؛ این اختلال اغلب با مقاومت به انسولین نیز همراه است.

محققان بیمارستان سوم دانشگاه پکن و مرکز علوم بهداشتی دانشگاه پکن، تأثیر میکروبیوتای روده و متابولیت‌های آن را در تنظیم اختلال عملکرد تخمدان های مرتبط با سندرم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت به انسولین بررسی کرده‌اند.

آنها دریافتند که باکتری‌های روده Bacteroides vulgatus به طور قابل توجهی در میکروبیوتایز روده افراد مبتلا به این علائم بالا رفته است.

آزمایش‌های بیشتر نشان می‌دهد که اصلاح میکروبیوتایب روده و تغییر متابولیسم اسیدهای صفراوی ممکن است از نظر ارزش درمانی برای این علائم مفید باشد.

Qiao Jie، محقق برجسته این پژوهش می‌گوید: این تحقیق یک تحقیق بین رشته‌ای است که ترکیبی از بیوانفورماتیک، متابولیک و ایمونولوژی است.

 

اخبار,اخبار پزشکی,مشکل شایع زنان
 
 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------