ادعای ترسناک برخی متخصصان از شیوع یک نوع آنفلوآنزا



آنفلوآنزا پرندگان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی
علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است.

به گزارش ایسنا، برخی کارشناسان بیماری‌های تنفسی در مقاله‌ای که در نشریه انگلیسی «دیلی میل» به چاپ رسیده است مدعی شدند شیوع ویروس آنفلوآنزای پرندگان می‌تواند ۱۰۰ برابر بدتر از همه گیری کووید۱۹ باشد.

 

این کارشناسان احتمال می‌دهند که آنفلوآنزای پرندگان می تواند منجر به تلفات زیادی شود و چندین دانشمند نسبت به آخرین شیوع این بیماری در ایالات متحده هشدار داده‌اند.

 

دکتر «سورش کوچیپودی»، یک متخصص در این زمینه در ایالات متحده گفت: ما در مورد ویروسی صحبت می‌کنیم که در سطح جهانی وجود دارد و در حال حاضر طیفی از پستانداران را آلوده کرده و در حال گردش است. وی افزود: زمان آن فرا رسیده است که مردم آماده شوند.

 

در همین حال یکی دیگر از متخصصان نیز اظهار کرد: به نظر می رسد این ویروس ۱۰۰ برابر بدتر از کووید۱۹ باشد، یا اگر جهش پیدا کند و میزان مرگ و میر بالای خود را حفظ کند، می تواند در این حد خطرناک باشد.

 

ویروس آنفلوآنزای پرندگان که اکنون توجه ها را به خود جلب کرده است، اولین بار در سال ۱۹۵۹ شناسایی شد. از سال ۲۰۲۰، این ویروس در میان گونه های حیوانی بیشتری گسترش یافته است - از جمله سگ ها و گربه ها در چندین کشور.

 

به گزارش «بیزینس تودی»، علائم آنفلوآنزای پرندگان مانند هر آنفلوآنزای دیگر از جمله سرفه، بدن درد و تب است. با این حال، برخی از افراد حتی ممکن است به ذات الریه شدید مبتلا شوند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------