۱۰ مهمترین اشتباهات مراقبت از پوست که باعث پیری زودرس می شود!



اشتباهات مراقب از پوست یکی از عوامل مهم در پیری زودرس پوست است. شاید ساده به نظر برسد اما اگر از پوست صورت، گردن، دست ها و پاها به درستی مراقبت نشود باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. یا گاهی ما فقط به مراقب از صورت مان می پردازیم و گردن و دست ها را فراموش می کنیم. این باعث می شود که دست ها و گردن ما دچار پیری زودرس شوند.

اشتباهات مراقب از پوست یکی از عوامل مهم در پیری زودرس پوست است. شاید ساده به نظر برسد اما اگر از پوست صورت، گردن، دست ها و پاها به درستی مراقبت نشود باعث ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. یا گاهی ما فقط به مراقب از صورت مان می پردازیم و گردن و دست ها را فراموش می کنیم. این باعث می شود که دست ها و گردن ما دچار پیری زودرس شوند.

 

اشتباهات مراقبت از پوست

 

اشتباهات مراقب از پوست

بنابراین در این مطلب از سری مطالب تازه ها و دنیای مد به مهمترین اشتباهاتی که ممکن است در مراقبت از پوست، دچار شویم، اشاره می شود. برای داشتن پوست جوان، شاداب و درخشان، بهتر است این ۱۰ نکته مهم را در نظر بگیرید. با چشمک همراه باشید.

 

۱.استفاده نکردن از ضد آفتاب

هایپرپیگمانتاسیون، چین و چروک های زودرس و پوست خشن از نشانه های کلاسیک قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند. استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب بدون توجه به شرایط آب و هوایی، پوست را در تمام طول سال در معرض خشکی و اثرات مخرب اشعه خورشید قرار می دهد. به همین دلیل مهم است که همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید، حتی در ماه های سرد سال. با این حال، فقط یک ضد آفتاب را انتخاب نکنید. کرم‌های ضد آفتاب حاوی مواد معدنی و روی، بهترین نتایج را به همراه خواهند داشت. فراموش نکنید که استفاده از ضد آفتاب یک بار در روز کافی نیست. بلکه تلاش کنید تا هر دو ساعت آن را تجدید کنید.

 

۲.پاک نکردن آرایش قبل از خواب

قبل از خواب باید آرایش تان را پاک کنید. در واقع، هر چه زودتر صورت خود را پس از این که به خانه می رسید، تمیز کنید. زیرا آلودگی می تواند به راحتی رادیکال های آزاد را در سطح پوست جاسازی کند. رادیکال‌های آزاد تولید کلاژن و الاستین طبیعی بدن را مختل می‌کنند. بنابراین وجود این رادیکال‌های آزاد در صورت و رفتن به رختخواب می‌تواند به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک‌های زودرس کمک کند. وجود آرایش در هنگام خواب منافذ پوست را می بندد و بازیابی و سلامت پوست از روز را غیرممکن می کند، پس حتما آن را بشویید.

 

۳.بی توجهی به روتین پاکسازی صبحگاهی

پاکسازی مناسب به رعایت تعادل بستگی دارد. زیرا تمیز کردن بیش از حد صورت می تواند تعادل طبیعی پوست را مختل کند. اما با این وجود مهم است که پاکسازی صبحگاهی خود را نادیده نگیرید. در طول شب، پوست پاکسازی می شود و خود را از تمام ناخالصی هایی که روز قبل با آن مواجه شده بود، بازیابی می کند. نادیده گرفتن روتین پاکسازی صبحگاهی به معنای تجمع کثیفی ها روی سطح پوست است که منجر به پیری زودرس و کدر شدن چهره می شود.

 

۴.تازه کردن آرایش در طول روز

تازه کردن آرایش در طول روز، مانند استفاده از کرم پودر، کانسیلر یا پودر، می‌تواند آلاینده‌ها را بیشتر وارد منافذ کند، به خصوص اگر در شب پاک نشود. برای جلوگیری از جذب شدن بیش از حد آرایش یا درخشندگی بیش از حد، فونداسیونی را انتخاب کنید که بتواند گرمای تابستان را تحمل کند. یا از فرمول مات‌کننده استفاده کنید و نیاز به تازه کردن آرایش‌ را در طول روز برطرف کنید.

 

۵.نادیده گرفتن آلودگی

آلودگی یک کابوس وحشتناک برای پوست است. پاکسازی منظم و تازه نکردن آرایش در طول روز کمک می کند تا دچار آلودگی بیشتر پوستی نشوید. اما برای جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد، از سرم ها یا مرطوب کننده های غنی از آنتی اکسیدان استفاده کنید. این ها به خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد کمک می کنند و از درخشش جوانی پوست تا زمان پاکسازی محافظت می کنند.

 

۶.روال خود را تغییر دهید

در حالی که ممکن است استفاده از مرطوب کننده ضد پیری جدید و عدم مشاهده نتایج فوری خسته کننده باشد، صبر و شکیبایی کلیدی است. زیرا چرخه طبیعی پوست ۳۰ روز طول می کشد، بنابراین حداقل به مدت شش هفته از محصولات جدید استفاده کنید تا پس از ایجاد سلول های جدید پوست، اثرات آن را مشاهده کنید. اگر محصول ضد پیری استفاده می کنید، چهار ماه به آن فرصت دهید تا روی چرخه‌های طبیعی کلاژن و الاستین پوست کار کند.

 

۷.کم خوابی

پوست شما به اندازه بقیه بدن به استراحت نیاز دارد. کاهش زمان خواب می‌تواند منجر به افزایش هورمون‌های استرس، کدر شدن چهره، جوش‌ها و حتی کم‌آبی شدن پوست شود. در نتیجه خطوط و چین و چروک‌های زودرس ایجاد می‌شود. خواب زیبایی واقعی است، بنابراین به پوست استراحت لازم را بدهید و حداقل ۸ ساعت خوب بخوابید. در کنار خواب مناسب تفریح و سرگرمی های مفید هوازی نیر همواره توصیه می شود.

 

اشتباهاتی که باعث پیری زودرس می شود

 

۸.قند زیاد

مصرف قند بیش از حد روی پوست شما تاثیر منفی می گذارد. البته مصرف قند در واقع فراتر از شیرینی های شیرین یا نوشیدنی های شیرین است. بلکه غذاهای بسته بندی شده مانند نان ها، سوپ ها و سس ها نیز حاوی قند تصفیه شده هستند که آنزیم هایی تولید می کند که تولید کلاژن و الاستین را مسدود می کند. علاقه به قند پایان دنیا نیست، اما مصرف زیاد قند به خطوط ریز زودرس، چین و چروک یا افتادگی پوست کمک می کند. حتما مصرف روزانه قند خود را به ۳۰ گرم یا کمتر محدود کنید.

 

۹.بی توجهی به دو «چهره» دیگر

ممکن است تعجب آور باشد، اما به گفته متخصصان پوست، صورت واقعی ما تنها یکی از سه «چهره» بدن است. ناحیه گردن و دکلته و همچنین دست ها، اغلب به اندازه صورت در معرض تمام عوامل پیری رایج هستند. برای جلوگیری از پیری زودرس، گردن و دکلته باید به همان روال پاکسازی و مراقبت از پوست صورت، انجام شود. برای دستان تان نیز باید کرم های مرطوب کننده معمولی حاوی آنتی اکسیدان و ضد آفتاب استفاده کنید. تا از آن ها در برابر آلودگی ها و قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش محافظت شود.

 

۱۰.علاقه به گرما

در حالی که گرما اغلب با قرار گرفتن در معرض نور خورشید همراه است. اما گرما و رطوبت می توانند به خودی خود به علائم پیری کمک کنند. گرما و رطوبت سونا، جکوزی یا دوش می‌تواند باعث تولید آنزیمی شود که تولید کلاژن و الاستین طبیعی را مسدود می‌کند. این منجر به الاستوز خورشیدی می شود، وضعیتی که باعث چروک شدن بیش از حد و پیری زودرس پوست می شود. برای جلوگیری از آسیب ناشی از گرما، هنگام تمیز کردن خود از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. به علاوه زمان صرف شده در سونا یا سایر محیط های گرم را محدود کنید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024