فوت ۶ نفر در جریان آزمایش بالینی واکسن فایزر/ عربستان مجوز استفاده از واکسن فایزر را صادر کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا در جریان آزمایش بالینی واکسن فایزر و بیوان تک ۶ نفر فوت کرده اند که ۴ نفر از این افراد در گروه کنترل بوده اند و واکسن را دریافت نکرده بودند.

به گزارش مهر به نقل از دویچه وله، براساس گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، طی آزمایش بالینی واکسن کووید١٩ توسعه یافته در شرکت بیوان تک و فایزر ۶ نفر فوت کرده اند.

 

طبق این گزارش اطلاعات اولیه حاکی از آن است که واکسن مذکور در مقابل ویروس کرونا مقاومت بالایی دارد. تاثیر گذاری واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی حدود ۹۴ درصد اعلام شده است. همچنین فایزر اعلام کرد این واکسن در  جلوگیری از ابتلا به کووید١٩ با علائم معتدل و شدید ۹۵ درصد کارآمد است.

 

اما علاوه بر این موارد در گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا ذکر شده ۶ فرد طی آزمایش های بالینی این واکسن فوت کرده اند که ۴نفر آنان واکسن پلاسیبو را دریافت کردند.

 

 همچنین نشریه ایندپندنت مصر در این باره می نویسد: سازمان غذا و دارو تایید کرده یکی از افراد فوت شده دارای چاقی مفرط بوده و از تصلب شرایین رنج می برده است. وی ٣ روز پس از دریافت نخستین دوز واکسن فوت کرده است.

 

 همچنین دو فرد به دلیل حمله قلبی یا سکته فوت کرده اند. علت مرگ دو تن دیگر هنوز مشخص نشده است.

 

 سن ٣ نفر از افراد درگذشته بیشتر از ۵۵ سال بوده است.

 

 به گفته شرکت فایزر در کل ۴۳ هزار و ۵۳۸ نفر در آزمایش بالینی واکسن کووید١٩ شرکت کرده اند.

  

عربستان مجوز استفاده از واکسن فایزر را صادر کرد

 عربستان بدون اعلام یک برنامه زمان بندی شده اعلام کرد که مجوز استفاده از واکسن "فایزر - بیو ان تک" برای واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا را صادر کرده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

به گزارش ایرنا از خبرگزاری واس سعودی، در بیانیه‌ای که این خبرگزارش منتشر کرد آمده است: سازمان کل غذا ودارو موافقت خود را برای ثبت واکسن فایزر "بیو آن‌تک" در عربستان اعلام کرده است.

 

براساس این بیانیه، موافقت با این واکسن به دستگاه‌های بهداشتی عربستان امکان واردات واکسن و استفاده از آن را خواهد داد.

 

البته سازمان کل غذا و داروی عربستان تاریخ آغاز توزیع واکسنی که شرکت فایزر به همراه شرکت بیو آن تک به عنوان شریک آلمانی آن را ساخته است، هیچ اشاره‌ای نکرده است.

 

عربستان پس از بحرین دومین کشور شورای همکاری خلیج فارس است که مجوز استفاده از واکسن فایزر را صادر می‌کند.

 

دولت منامه هفته گذشته از موافقت خود با استفاده فوری از واکسن خبر داده بود.

 

پیش از این نیز کانادا و انگلیس موافقت خود را برای استفاده از این واکسن اعلام کردند.

 

سازمان کل غذا و داروی سعودی  اعلام کرد که نمونه‌های حاصل از هر محموله ورودی واکسن را برای اطمینان از کیفیت آن آزمایش خواهد کرد.

 

عربستان با ۳۶۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا، کشوری است که بیشترین شمار مبتلایان به این ویروس را در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دارد. از این تعداد، بیش از ۶ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند

 

در همین پیوند، «لیندسی دیچی»، رئیس گروه شرکت فایزر در منطقه خلیج فارس گفت که صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن در بحرین نشان دهنده رخدادی تاریخی دیگر در نبرد با ویروس کرونا است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------