آبله میمونی در حال حاضر تهدیدی برای سلامت جهان نیست



 آبله میمونی,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شیوع آبله میمونی باید به دقت تحت نظر باشد، اما در حال حاضر این یک وضعیت اضطراری جهانی نیست. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که آبله میمون یک بیماری است که مدت‌ها نادیده گرفته شده و بومی برخی از کشورهای آفریقایی است.

 

این کمیته افزود: «شیوع فعلی که بیش از ۳۰۰۰ نفر را در بیش از ۵۰ کشور درگیر می‌کند، "غیر معمول" است.

 

این کمیته گفت: «اگرچه شیوع بیماری هنوز یک وضعیت اضطراری بهداشتی نیست، اما این تصمیم باید چند هفته دیگر دوباره بررسی شود.»

 

طبق این گزارش، در صورت بروز هرگونه تحول جدید، می‌توان مجدداً شرایط را ارزیابی کرد. این معیارها شامل گسترش به کشورهای دیگر یا گسترش بیشتر در داخل کشورها، افزایش شدت موارد، افزایش نرخ شیوع موارد در میان کارگران جنسی می‌شود.

 

سازمان جهانی بهداشت گفت: «در حالی که تعداد کمی از اعضا نظرات متفاوتی را بیان کردند، کمیته با اجماع تصمیم گرفت تا به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت توصیه کند که در این مرحله باید تشخیص داده شود که شیوع بیماری یک وضعیت اضطراری بهداشت جهانی محسوب نمی‌شود.»

 

«تدروس آدهانوم گهبریسوس»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، خاطرنشان کرد که کنترل گسترش نیاز به واکنش شدید دارد.

 

او تاکید کرد: «این امر مستلزم توجه جمعی و اقدام هماهنگ ما در حال حاضر برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس آبله میمون با استفاده از اقدامات بهداشت عمومی از جمله نظارت، ردیابی تماس، ایزوله سازی و مراقبت از بیماران، و اطمینان از در دسترس بودن ابزارهای بهداشتی مانند واکسن‌ها و درمان‌ها برای جمعیت‌های در معرض خطر است.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------