تاثیر افشره‌های گیاهی در درمان انواع مزمن یک بیماری باکتریایی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,افشره‌های گیاهی
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که برخی از انواع افشره‌های گیاهی می‌توانند در از بین بردن اشکال مزمن بیماری باکتریایی "لایم" موثر باشند. 

به گزارش ایسنا، بیماری لایم نوعی عفونت باکتریایی است که از کنه به انسان منتقل می‌شود. معمولا آنتی‌بیوتیک‌هایی از قبیل داکسی‌سایکلین در مدت چند هفته علائم این بیماری را از بین می‌برد اما در برخی موارد عفونت ادامه پیدا می‌کند.

 

محققان در بررسی‌های جدید خود مشاهده کردند تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد از افراد مبتلا به بیماری لایم تا چندین ماه و در برخی موارد طی سال‌ها با علائم این بیماری درگیر هستند.

 

متخصصان از عوامل موثر در بروز شکل‌های مزمن بیماری لایم آگاهی ندارند اما بررسی‌ها نشان داده در این حالت بیماری در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم می‌شود. هرچند، محققان در مطالعات خود دریافتند که افشره‌های گیاهی می‌توانند در از بین بردن این بیماری موثر باشد.

 

متخصصان با مطالعه روی ۳۵ گونه افشره گیاهی مشاهده کردند که ۱۰ مورد از این ترکیبات گیاهی می‌توانند با شکل‌های مزمن بیماری لایم مقابله کنند. از جمله این افشره‌های گیاهی می‌توان به حبه سیر، آویشن، دارچین، زیره سبز و اکالیپتوس اشاره کرد.

 

به گزارش مدیکال نیوز تودی، به گفته محققان این افشره‌های گیاهی نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های مصرفی در مقابله با انواع مزمن بیماری لایم تاثیرگذارتر هستند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------