اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

غذاهای فرآوری‌شده از عوامل اشتهای کاذب و اضافه وزن هستند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, غذاهای فرآوری‌شده
مطالعات اخیر نشان می‌دهد استفاده از غذاهای فرآوری شده، میل به پرخوری و مصرف کالری بیشتر را افزایش می‌دهد و منجر به بروز اضافه وزن و چاقی می‌شود. 

بر اساس این مطالعه افرادی که در رژیم غذایی خود از غذاهای بیش از حد فرآوری شده استفاده می‌کنند، کالری بیشتری در اختیار بدن قرار می‌دهند، میل به پرخوری و اشتهای کاذب دارند و به همین دلیل دچار چاقی و اضافه وزن می‌شوند.

 

این مطالعه برای اولین بار است که ارتباط غذاهای بیش از حد فرآوری شده با میل به مصرف کالری بیشتر و اضافه وزن را نشان می دهد، توسط محققان موسسه ملی دیابت و بیماری‌های کلیوی و گوارشی آمریکا صورت گرفته است.

 

غذاهای بیش از حدفرآوری شده معمولا حاوی روغن هیدروژنه، امولسیفایرها (نوعی ماده چرب برای مخلوط شدن مایعات)، طعم‌دهنده‌های شیمیایی، مواد نگهدارنده و شیرینی‌های با فروکتوز بالا هستند. سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی و آماده نمونه‌هایی از غذاهای فرآوری شده هستند.

 

بر اساس این مطالعه، غذاهای فرآوری شده بر عادت‌های غذایی و اشتهای کاذب تاثیرگذار هستند و تمایل به مصرف کالری بیشتر را افزایش می‌دهند و به همین دلیل است افرادی که مدام از غذاهای آماده و فرآوری استفاده می کنند، معمولا دچار چاقی یا اضافه وزن هستند.

 

چاقی یک مشکل جهانی است که میلیون‌ها نفر را تحت تاثیر قرار داده و یک عامل ریسک برای دیابت و بیماری های قلبی محسوب می‌شود. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت میزان چاقی در جهان از سال 1975 میلادی تاکنون سه برابر شده است.

 

نتایج این مطالعه در نشریه Cell Metabolism منتشر شده است.

 

  ایرنا  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------