هوش مصنوعی بیماری کلیه را پیش‌بینی می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی بیماری کلیه
محققان آمریکایی یک الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده‌اند که می‌تواند بیماری حاد کلیه را که تنها در طی چند روز رخ می‌دهد و منجر به مرگ افراد می‌شود، 48 ساعت زودتر شناسایی کند.

به گزارش فارس به نقل از انگجت، دیپ‌مایند AI می‌تواند بیماری کلیه را 48 ساعت قبل از بروز آن هشدار دهد. 

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی بیماری کلیه

 

دیپ‌مایند(DeepMind AI)، یک شرکت انگلیسی هوش مصنوعی است که در سال 2014 توسط گوگل خریداری شد؛ دیپ‌مایند ماشین تورینگ عصبی یا شبکه عصبی مصنوعی را تولید کرده که می‌تواند مانند یک ماشین تورینگ معمول به حافظه خارجی دسترسی یابد که باعث به وجود آمدن کامپیوتری شده که حافظه کوتاه‌مدت انسان را شبیه‌سازی می‌کند.

 

حالا این شرکت توانسته به کمک هوش مصنوعی بیماری کلیه را قبل از بروز آن شناسایی کند؛ صدمات حاد کلیه (AKI) سالانه 500 هزار نفر در ایالات متحده و 100 هزار نفر در انگلیس را به کام مرگ می‌کشاند و اغلب به این دلیل است که زود تشخیص داده نمی‌شود.

 

آسیب حاد کلیه (AKI) یک نارسایی ناگهانی کلیه یا آسیبی به کلیه است که طی چند ساعت یا چند روز اتفاق می افتد.

 

حالا محققان تصمیم دارند از هوش مصنوعی استفاده کنند تا با تشخیص زودتر این بیماری از آمار مرگ و میر بکاهند.

 

 شرکت هوش مصنوعی متعلق به آلفابت گوگل با وزارت امور کهنه‌سربازان ایالات متحده آمریکا (VA) همکاری کرد تا یک الگوریتم پیش بینی AKI تهیه کند.

 

در مقاله‌ای که امروز در Nature منتشر شده است، شرکا یافته‌های خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند و نتیجه اینطور حاصل شده است که این الگوریتم هوش مصنوعی توانسته 9 نفر از هر 10 نفری که به بیماری حاد کلیه دچار هستند را تشخیص دهد.

 

DeepMind با استفاده از این ابزارها امیدوار است پزشکی را از یک مدل واکنشی به یک رویکرد مبتنی بر پیشگیری برساند؛ این شرکت همچنیندر نظر دارد این کار را به عنوان بخشی از Google Health به منظور تقویت تأثیر جهانی انجام دهد. 

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی بیماری کلیه

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------