نظارت بر مصرف دارو با حسگر خوراکی



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,حسگر خوراکی
محققان دانشگاه کالیفرنیا یک شیوه درمانی جدید مبتنی بر حسگر خوراکی ابداع کردند که امکان نظارت بر مصرف به موقع داروها توسط بیماران مبتلا به سل را فراهم می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،‌ این روش  Wirelessly Observed Therapy  به اختصار WOT نام دارد؛ در آزمایشات اولیه با استفاده از این شیوه مشخص شد ۹۳ درصد بیمارانی که از این حسگرها استفاده می‌کنند، داروهای خود را به میزان تجویز شده و در زمان مقتضی مصرف می‌کنند. در حالی که ۶۳ درصد از بیماران مبتلا به سل داروهای خود را به درستی مصرف نمی‌کنند.

 

برای استفاده از این شیوه لازم است بیمار یک حسگر خوراکی را بلعیده و برچسبی را روی بدن خود بچسبانند که قادر است میزان داروی مصرفی را با استفاده از فناوری بلوتوث برای یک برنامه موبایل ارسال کند. پزشک بیمار نیز می‌تواند با استفاده از همان برنامه به صورت آنی میزان و زمان مصرف داروها را ردگیری نماید.

 

سالانه حدود ۱۰ میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند و در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱.۶ میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست دادند. عدم مصرف داروها به نحو مقتضی، از مدت‌ها قبل به عنوان یکی از عوامل انتقال این بیماری و مقاومت آن در برابر داروها شناخته شده است.

 

گزارش کامل این  تحقیقات در نشریه PLOS Medicine منتشر شده است.

 

 

 ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------