اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

مصرف آسپرین از قلب در دوران سوگواری عزیزان محافظت می‌کند



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, آسپرین
مطالعات اخیر محققان دانشگاه سیدنی در استرالیا نشان می‌دهد، ترکیب دوز کم داروهای آسپرین و بتابلاکر می‌تواند از قلب هنگام سوگواری و از دست دادن عزیزان محافظت کند.

به گزارش پایگاه خبری مدیکال نیوز، غم از دست دادن عزیزان یکی از مواردی است که قلب را در معرض استرس و هیجانات منفی قرار می‌دهد. بر اساس این مطالعه در ماه اول از دست دادن عزیزان، خطر بروز بیماری‌های قلبی به میزان چهار برابر افزایش می‌یابد.

 

این خطر به ویژه در مورد همسران و والدینی که فرزند خود را از دست می‌دهند،‌ بسیاری جدی‌تر است. محققان عواملی مانند افزایش فشار خون،‌ ضربان قلب نامنظم،‌ تغییرات سیستم ایمنی و افسردگی و عصبانیت را در این امر دخیل می‌دانند.

 

مطالعات اخیر محققان دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد با مصرف داروی آسپرین و بتا بلاکر (در این مطالعه داروی متوپرولول مورد بررسی قرار گرفته) با دوز کم می‌توان از قلب در این دوران محافظت کرد.

 

این ترکیب با کاهش فشار خون و علائم اضطراب، احتمال بروز بیماری‌های قلبی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. در این مطالعه آمده است این دو دارو می‌توانند مسیرهای فیزیولوژیکی را که در سوگواری فعال می‌شوند، تغییر دهند.

 

نتایج این مطالعه در نشریه American Heart Journal منتشر شده است.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------