«هوش مصنوعی»مبتلایان به کرونا را تشخیص می دهد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,هوش مصنوعی
فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند از شیوع ویروس کرونا در چین جلوگیری کنند. 

به گزارش فارس به نقل از  چاینا دیلی، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بتوانند از شیوع ویروس کرونا در چین جلوگیری کنند.

 

در حالی که چندین شرکت فناوری با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره خود به کنترل کرونا کمک کرده‌اند، به نظر می‌رسید استفاده از ماسک توسط افراد موجب اختلال در عملکرد سیستم تشخیص چهره افراد مشکوک می‌شود.

 

براساس جدیدترین اخبار منتشر شده، هوش مصنوعی قادر است فعالیت خود را با وجود ماسک به خوبی انجام دهد و به راحتی افراد مشکوک را شناسایی کند.

 

شرکتهایی که برای کنترل دسترسی و سیستم حضور و غیاب از تشخیص چهره استفاده می کنند برای ایجاد ترفندهایی به عنوان الگوریتم های سنتی ممکن است برای تشخیص کافی نباشند. برای اینکه ماسک هایی که توسط کارمندان استفاده می شود اغلب ویژگی های صورت را پوشش می دهند.

 

شرکت فناوری مستقر در پکن Hanwang Technology Co. Ltd الگوریتم اصلی خود را ارتقا داده و سیستم جدیدی برای تشخیص چهره را برای کسانی که ماسک می پوشند معرفی کرده است.

 

هوانگ لی، معاون شرکت «Hanwang Tech» گفت: فقط یک ماه طول کشید تا نسخه قبلی سیستم تشخیص چهره را ارتقا  دهد و درنهایت این فناوری باوجود ماسک کارایی لازم را داشته باشد.

 

وی در ادامه گفت: ما بیش از ۱۰ سال است که در بازارهای خارج از کشور تجربه غنی داریم؛ در مناطقی خاص مانند آفریقا و خاورمیانه محصولاتی داریم که می‌توانند صورت را تشخیص دهند وقتی رنگ پوست یا ریش‌های بزرگ مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

 

هوانگ با بیان اینکه این به روزرسانی اغلب در شناسایی دقیق کمک می‌کند، گفت:«ما می‌توانیم محصولات موجود را به سرعت ارتقاء دهیم تا چهره‌ها را با ماسک‌ها نیز بشناسیم.

 

در حال حاضر، این سیستم ارتقاء یافته در بسیاری از نقاط پر تردد مستقر شده و خروجی قابل قبولی دارد.

 

براساس آیین نامه دولت در مورد پیشگیری و کنترل بیماری همه گیر کرونا، از ورود افراد بدون ماسک به مکان‌های عمومی امتناع می‌شود.

 

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین نیز گفت: برای جلوگیری و کنترل ویروس کرونا از اینترنت، داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی استفاده می‌شود تا بیماران ردیابی شوند.

 

تشخیص چهره یکی از بزرگترین فناوری‌های نوظهور طی چند سال گذشته است، همانطور که کاربرد گسترده آن در زندگی روزمره مشاهده می‌شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------