اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

ابداع کیت تست خانگی ۵ دقیقه‌ای کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کیت تست خانگی
یک شرکت تجاری از تولید کیت تست جدید خانگی برای تشخیص ابتلاء به کرونا خبر داده که این کار را در عرض تنها پنج دقیقه انجام می‌دهد. 

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، شرکت ابوت اعلام کرده کیت تست خانگی جدیدی که توسط این شرکت ابداع شده هم کوچک و قابل حمل است و هم در عرض ۵ دقیقه می‌تواند ابتلای افراد به بیماری کرونا را مشخص کند.

 

این شرکت قصد دارد از تاریخ اول آوریل و بعد از تکمیل برخی بررسی‌های فنی امکان انجام ۵۰ هزار تست در روز را فراهم آورد. این تست که به صورت مولکولی انجام می‌شود با تلاش برای شناسایی ژنوم ویروس کرونا در عرض حداکثر ۱۳ دقیقه نتیجه قطعی را به اطلاع کاربران می‌رساند.

 

اداره غذا و داروی آمریکا مجوز اضطراری استفاده از این کیت را در آزمایشگاه‌های مجاز و در مراکز درمانی محل بستری شدن بیماران کرونایی صادر کرده است. آمریکا از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا با مشکل عدم دسترسی به کیت‌های تست کرونا مواجه بوده است. این مشکل به خصوص در بیمارستان‌های نیویورک، کالیفرنیا، واشنگتن و برخی ایالات دیگر به طور جدی به چشم می‌خورد.

 

شرکت ابوت که مقر آن در ایلینویز آمریکا واقع است، قصد دارد در مرحله اول ۱۸ هزار دستگاه کیت آزمایش کرونا را در سرتاسر آمریکا توزیع کند. نمونه گیری برای انجام آزمایش با استفاده از این دستگاه از انتهای حلق یا از داخل بینی صورت می‌گیرد و نمونه با یک ماده شیمیایی ترکیب می‌شود که به آزاد شدن آر ان ای ویروس و شناسایی آن در صورت وجود منجر می‌شود. شرکت سازنده امیدوار است ظرف یک ماه به ظرفیت ۵ میلیون تست کرونا در ماه دست یابد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------