استفاده تنها ۲ بیمار کرونایی از استراحتگاه‌های پسا بیمارستانی/ابتلای ۱۳۴ پرسنل شهرداری به کرونا



 اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی,شهرداری تهران
رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران از ابتلای ۱۳۴ نفر از پرسنل شهرداری به کرونا خبر داد.

به گزارش ایسنا، رضا کرمی محمدی صبح امروز در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان این که در همان اوایل اسفند ماه و همان زمانی که فریاد می‌زدیم باید کارها با سرعت و توجه بیشتری انجام شود اما کسی توجه نمی‌کرد، ما در شهرداری ستاد مقابله با کرونا را با ۵ کارگروه و با کمک سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری تشکیل دادیم گفت: بهداشت محیط شهری، اولین کاری بود که با ضد عفونی کردن محل‌های پرتردد شهری آغاز کردیم و در حوزه دفن پسماند و اموات نیز توانستیم در تدوین پروتکل‌های مخصوص به ستاد کرونا کمک کنیم.

 

وی با بیان این که محل ازدحام مردم در تهران همچون مراکز ورزشی، نمایشگاه‌های بهاره و غیره تعطیل شدند افزود: تامین کالای مورد نیاز فروشگاه‌های شهروند و میادین تره بار نیز به خوبی انجام شده و مردم در این زمینه کمبودی ندارند.

 

کرمی محمدی با اشاره به موضوع معتادان در سطح شهر گفت: ما از بهزیستی خواستیم که وارد عمل شود و ردیابی درستی ازاین افراد نیازمند صورت گیرد که متاسفانه تاکنون این درخواستها محقق نشده است.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که وضعیت تهران در حال حاضر چگونه است؟ اظهار کرد: آنگونه که دکتر زالی، فرمانده ستاد کرونای استان تهران گفته: روند مبتلایان و شاید فوتی‌ها در تهران نسبت به کل کشور در حال افزایش است و وضعیت بدتری دارد و لازم است مردم رعایت کنند.

 

کرمی محمدی در خصوص تاثیر ضدعفونی کردن شهر با بیان این که از ابتدا هم مشخص بود ضد عفونی کردن معابر تاثیر بسزایی ندارد چرا که هم وسعتش زیاد است و هم زمان ضد عفونی کردن کم است تاکید کرد: اما بنا به درخواست مردم این اقدامات انجام شد.

 

وی در مورد تاثیر ضد عفونی کردن مترو و اتوبوس نیز با بیان این که تاثیر آنها دراز مدت نیست گفت: ما نمی توانیم برای هر واگن یک پلیس ویا مامور بگذاریم اما لازم است که خود مردم رعایت کنند.

 

رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در مورد تجهیز سوله‌های مدیریت بحران اظهار کرد: ما برای تجهیز ۵۰ سوله اعلام آمادگی کردیم اما نهایتا ۸ سوله به صورت کامل تجهیز شد که تنها در یکی از این سوله‌ها  ۲ نفر از شهروندان برای گذراندن دوره نقاهتشان مستقر هستند.

 

کرمی محمدی در مورد چرایی عدم تاثیرگذاری شهرداری تهران درتصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا گفت: شهردار تهران در ستاد ملی عضو است و ما نیز در ستاد استانی عضو هستیم که به اندازه یک رای نظراتمان را بیان می کنیم اما مساله این است که تصمیم گیران متعددی وجود دارند. به عنوان مثال ستاد ملی کرونا دارای کمیته‌های مختلفی است که هر کدام یک تصمیم می گیرند و بعد از آن ستاد استانی است که ممکن است مصوباتی داشته باشد و این در حالی است که برخی از ارگان‌ها نیز جلساتی در این خصوص برگزار می کنند که باید بگویم تعدد مراکز تصمیم گیری و تصمیمات مختلفی در این حوزه اخذ می شود که حتی در برخی از موارد خود ما هم متوجه نمی شویم که تکلیمان چیست؟.

 

وی افزود: بیماری کرونا یک بحران در حوزه بهداشت و درمان است و باید وزارت بهداشت و درمان متولی امر باشد و شهرداری تهران نمی تواند برای خود تصمیم بگیرد و آن را هم اجرایی کند.

 

کرمی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت اصناف و مغازه‌ها و کار ویژه شهرداری تهران گفت: مردم خودشان باید رعایت کنند چرا که شما تصور کنید اصناف بازار تهران فعالیت خود را آغاز کنند، آیا ما می‌توانیم فاصله اجتماعی ۱ متر را در بازار اجرایی کنیم؟. عملا نمی‌توانیم کاری کنیم و مردم باید فاصله گذاری را رعایت کنند و ما نیز دراین زمینه اطلاع رسانی کنیم.

 

وی در خصوص میزان ابتلای کارکنان شهرداری به کرونا نیز با بیان این که بر  اساس آخرین آمار تاکنون ۱۳۴ نفر از پرسنل شهرداری به کرونا مبتلا شده و یک نفر نیز فوت شده است، در مورد آمار فوت‌شدگان در سیستم حمل و نقل عمومی گفت: تاکنون فوتی ناشی ازابتلا به کرونا میان پرسنل مترو و اتوبوسرانی گزارش نشده است اما ۴ نفر از رانندگان تاکسی جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند، اما این رانندگان جزو پرسنل شهرداری محسوب نمی‌شوند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------