بیل گیتس :چند دهه است روی تحقیق درباره بیماری‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ام/اتهامات علیه من بی‌اساس است



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,بیل گیتس
بیل گیتس به اتهامات علیه خود مبنی بر ساخت ویروس کرونا و سودجویی از این موضوع واکنش نشان داد. 

به گزارش ایسناو به نقل از سی‌ان‌ان، بیل گیتس در مصاحبه ای با "فرید زکریا" در شبکه سی ان ان اظهار کرد تا زمان توزیع واکسن بیماری کووید-۱۹ برنامه‌ریزی دقیق برای مدیریت ویروس کرونا بسیار مهم است.

 

گیتس درباره تئوری‌های توطئه و اینکه اخیرا برخی رسانه‌ها وی را متهم به ساخت ویروس کرونا و سودجویی از بیماری همه‌گیر کووید-19 کرده بودند، گفت: چندین دهه است که من در زمینه شناخت و تحقیق در زمینه بیماری‌های خطرناک سرمایه‌گذاری کرده‌ام و این اتهامات بی‌اساس است. فکر نمی‌کنم تعداد قابل‌توجهی از مردم به این موضوع معتقد باشند.

 

گیتس طی این مصاحبه گفت احتمالا تولید واکسن ویروس کرونا در مقیاس انبوه یک الی دو سال به طول بیانجامد بنابراین مهم‌ترین اقدامی که می‌توان در این بازه زمانی انجام داد، مدیریت همه موارد به بهترین نحو و طبق برنامه‌ریزی دقیق است.

 

دولت ترامپ تخمین زده است که طی ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده واکسن ویروس‌کرونا آماده خواهد بود اگرچه برخی دانشمندان حوزه پزشکی بر این باروند که ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان کوتاهی برای تولید واکسن کرونا در مقیاس انبوه است اما برخی شرکت‌ها و دانشگاه‌ها در حال حاضر پیش از آنکه واکسن آنها مورد تایید قرار گیرد در حال تولید واکسن در مقیاس انبوه هستند اما گیتس بر این باور است که آزمایش مرحله ۳(stage ۳) است که می‌تواند تعیین کند آیا دارو یا واکسن می‌تواند عوارض جانبی خطرناکی داشته باشد یا خیر که این پروسه هم زمانبر است.

 

گیتس در ادامه افزود: اینکه زمان خاصی را برای انجام کاری مهم تعیین کنیم کار صحیحی نیست زیرا انجام دادن کاری مهم به صورت فشرده سخت است.

 

"بیل گیتس"(Bill Gates) بنیانگذار شرکت "مایکروسافت" در این روزهای شیوع ویروس کرونا حضور پررنگی داشته و بارها از مردم خواسته آرامش خود را حفظ کنند و این جمله را نیز با تامین سرمایه‌ چند میلیارد دلاری هفت شرکت سازنده واکسن‌کرونا عملی نیز کرده است. علاوه بر این مورد بیل گیتس و همسرش اخیرا ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیماری "کووید-۱۹" اهدا کردند و برای مردم واشنگتن کیت‌های تشخیص کرونا در منزل نیز ارسال نمودند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------