تصمیم‌گیری درباره بازگشایی مشاغل پرریسک در خرداد ماه



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,وزیر بهداشت
وزیر بهداشت با قددرانی از مردم در خصوص رعایت پروتکل‌ها در برگزاری مراسم شب های قدر از امکان ورزش‌های انفرادی در شهرهای با خطر متوسط خبر داد.

 به گزارش ایلنا، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره بازگشایی مساجد برای شب های قدر گفت: با توجه به اینکه برخی از همکاران ما در خصوص بازگشایی مساجد در شب‌های قدر مخالف بودند، اما ما تصمیم سختی در این خصوص گرفتیم.

 

وی ادامه داد: همکاران ما ایرادتی بر موضوع این بازگشایی ها داشتند و از همین رو پروتکل هایی چه برای شهرهای سفید و چه سفرهای غیرسفید در سراسر کشور برای بازگشایی مساجد در شب‌های قدر تدوین کردیم. این پروتکل ها بسیار سختگیرانه بود و با حضور مسئولان امور مساجد، ستاد نماز جمعه، بسیج مساجد و ... برخی اماکن متبرکه در قسمت‌هایی که قرمز تلقی نمی شدند و همچنین مساجد برای برگزاری مراسم شب های قدر در سراسر کشور بازگشایی شد. 

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: خوشبختانه مردم ما را روسفید کردند و نشان دادند که با نهایت انضباط و با رعایت پروتکل ها این مراسم را برگزار کردند. همکاران ما در شهر تهران و استانهای دیگر از برگزاری مراسم در شب قدر گزارشاتی به ما ارائه کردند و ما تنها در یک مورد و در یکی از شهرستانها شاهد پذیرایی در این مراسم بودیم که خلاف پروتکل ابلاغی بود و در بقیه شهرها مردم با حداکثر رعایت اصول مراسم را برگزار کردند و ما را دلگرم برای استمرار بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه کردند.

 

نمکی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با همکاری مردم و دیگر دستگاه ها این بیماری را هرچه سریعتر مهار کنیم، تصریح کرد: امروز نامه‌ای برای وزارت ورزش ارسال کردیم با این مضمون که در شهرهای غیرقرمز و شهرهای با خطر متوسط و نسبتا پرخطرتر ورزش‌های انفرادی برقرار شود. در خصوص تمرین های لیگ ها نیز امروز تصمیماتی گرفته می شود. همچنین برای برخی مشاغل پرریسک مانند رستورانها و کسب کارهای دیگر نیز جلساتی برگزار می شود تا بتوانیم در خرداد به مرور این کسب و کارها بازگشایی شود.

 

 

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------