کمردرد به علایم کرونا اضافه شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,کمردرد
کمردرد شایع‌ترین و جدیدترین علامت ابتلا به کرونا است و مبتلایان با استفاده از استامینوفن می‌توانند این درد را تسکین دهند. 

حسن محمدی فوق تخصص کنترل و درمان درد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این روزها کمردرد نیز به علایم ابتلا به کرونا اضافه شده و بسیاری از مبتلایان از کمردرد رنج می برند.

 

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا باید از مصرف آسپرین خودداری کنند زیرا به علت ویروسی بودن ماهیت بیماری منجر به عوارض خطرناکی می شود، اظهار داشت: استراحت مطلق و استفاده از استامینوفن می تواند این عارضه را تسکین دهد.

 

این فوق تخصص کلینیک درد پردیس با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم در طول زندگی یکبار کمردرد را تجربه می کنند، ادامه داد: امروزه کمردرد شایع ترین علت مراجعه مردم به مراکز پزشکی است و این عارضه رو به افزایش بوده و باید اطلاع رسانی های لازم برای پیشگیری از ابتلا به آن گسترده تر شود.

 

محمدی ادامه داد: بیشتر کمردردها حاصل یک جراحت هستند و آسیب‌هایی مانند رگ به رگ شدن با پیچ خوردن عضله، کشیدگی ناشی از یک حرکت ناگهانی یا ساختار غلط بدن در هنگام بلند کردن یک جسم سنگین همه می‌توانند باعث ایجاد آن شوند.

 

وی تصریح کرد: درمان کمردرد با روش های متعدد انجام می‌گیرد که باید تغییر سبک زندگی باید مدنظر قرار گیرد، فرد وزن خود را کاهش دهد، نشستن و برخاستن و یا نحوه بلند کردن اجسام توسط آن به صورت صحیح انجام شود و فیزیوتراپی نیز مهم است و اگر استفاده از داروهای مسکن بی‌جا و خودسرانه باشد مشکلات کلیوی، گوارشی و حتی خونریزی در فرد ایجاد می‌شود.

 

این پزشک گفت: افراد در طول روز باید انحناهای طبیعی ستون فقرات خود را در حالت متعادل حفظ کرده، وزن خود را متناسب کنند زیرا اضافه وزن می تواند سبب کشیدگی مدام عضلات پشتی همچنین ضعف عضلات جدار شکم شود.

 

وی افزود: برای مدت طولانی از حفظ یک وضعیت ثابت بپرهیزید زیرا عدم فعالیت سبب سفتی عضلانت می شود، ورزش می تواند عضلات و ستون فقرات را سالم نگه دارد و از برداشتن اجسام سنگین خوداری کرده و هنگام راه رفتن تعادل ستون فقرات خود را حفظ و سر خود را بالا نگهدارید.

 

محمدی تصریح کرد: در صورتی از طریق این روش‌ها درد بهبودی نیابد و درمان نشود، باید به کلینیک های درد مراجعه و از راهکارهای مانند ازن درمانی، تزریق ژل و لیزر یا جراحی استفاده شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------