واکسن کرونای روسی در هند آزمایش نهایی می‌شود



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,واکسن کرونا
صندوق ثروت ملی روسیه از توافق مسکو با بخش بیوتکنولوژی وزارت علوم و فناوری هند خبر داد و اعلام کرد: براساس این توافق از آزمایشگاه‌های این کشور به عنوان پایگاهی برای انجام آزمایش‌های بالینی واکسن ضد کرونای روسی «اسپوتنیک ۵» استفاده می‌شود. 

به گزارش پایگاه اینترنتی jpost صندوق ثروت ملی روسیه،  اولین واکسن ثبت شده ضد کرونا در جهان بر اساس شباهتش با پرتاب اولین ماهواره مصنوعی زمین در سال ۱۹۵۷، «اسپوتنیک V» (اسپوتنیک ۵) نام گرفت.

 

طبق این گزارش، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) و آزمایشگاه های دکتر «ردی» در هند از مرکز کنترل دارو در این کشور (DCGI) تاییدیه گرفته اند که فاز دوم و سوم  آزمایشات بالینی واکسن کرونای «اسپوتنیک ۵» را در هند بر روی انسان ها انجام دهند.

 

ابتدا قرار بود که آزمایشات این واکسن در مقیاس زیاد در هند انجام شود اما برخی قانونگذاران هندی جلوی این کار را گرفتند و  اذعان داشتند که آزمایشات فاز اول و دوم این واکسن که اوایل سال جاری میلادی در روسیه انجام شد بر روی تعداد بسیار کمی صورت گرفته است و خواستار تکرار این آزمایشات شدند.  

 

اما به دنبال این توافق جدید، هند فاز دوم و سوم آزمایش بالینی این واکسن را بر روی هزار و ۵۰۰ نفر در این کشور انجام می دهد.   

 

رییس و مدیر عامل آزمایشگاه های دکتر ردی در هند اعلام کرد که ما دقت و راهنمایی علمی مرکز کنترل داروی هند را در کل رویه تایید می کنیم.  این یک پیشرفت قابل توجه است که به ما امکان می دهد آزمایش بالینی را در این کشور آغاز کنیم و ما متعهد هستیم که یک واکسن ایمن و کارآمد برای مبارزه با این همه گیری ارائه دهیم.

 

دکتر ردی شخصاً آزمایش ها را انجام می دهد و در صورت تأیید، واکسن نهایی را در هند توزیع می کند. در عوض صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، ۱۰۰ میلیون دوز از این واکسن را برای آزمایشگاه های دکتر ردی در هند تامین می کند.  

 

روسیه همچنین سرگرم انجام آزمایشات فاز سوم واکسن اسپوتنیک ۵ در بلاروس، ونزوئلا و امارات متحده عربی است.  

 

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای تولید ۳۰۰ میلیون دوز از این واکسن با تولید کنندگان هندی به توافق رسیده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------