بخشنامه کرونا جان ۳۳۵ نفر دیگر را در ایران گرفت/ دورکاری ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت، به ارائه تازه‌ترین آمار بیماران و فوتی‌های کرونا در کشور پرداخت و گفت: در شبانه روز گذشته، ۳۳۵ بیمار کرونایی فوت کردند. 

 سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۳۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۲ هزار و ۳۲۰ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.

 

سیما سادات لاری روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (سوم آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ هزار و ۸۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۱۶۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ نفر رسید.

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۵۰ هزار و ۸۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۹۵۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۶۸۹ هزار و ۱۱۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

۴۳ شهرستان در وضعیت فوق حاد کرونا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون ۱۹۲ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۷۲ شهر در هشدار کرونا قرار دارند و از بین شهرهای با وضعیت قرمز ۴۳ شهرستان دارای وضع بسیار حاد و خطرناک هستند.

 

لاری ادامه داد: شهرستان‌های آذرشهر، جلفا، چاراویماق، عجب شیر، مراغه و مرند از استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های پیرانشهر، ماکو و مهاباد از استان آذربایجان غربی، شهرستان‌های خوانسار، سمیرم، شاهین شهر و میمه، گلپایگان و نجف آباد از استان اصفهان و شهرستان‌های ایوان و دره شهر از استان ایلام، شهرستان‌های دماوند و ورامین از استان تهران، درگز از استان خراسان رضوی، مسجد سلیمان از استان خوزستان، خرمدره از استان زنجان، شاهرود از استان سمنان، استهبان از استان فارس، بانه و بیجار از استان کردستان، بافت، بردسیر، رفسنجان از استان کرمان، اسلام آباد غرب، پاوه و گیلان غرب از استان کرمانشاه، گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد، الیگودرز، پلدختر، دورود و کوهدشت از استان لرستان، دلیجان از استان مرکزی، تویسرکان، رزن و نهاوند از استان همدان، ابرکوه، خاتم و مهریز از استان یزد در وضعیت بسیار حاد کرونا هستند که تا آخر این هفته مشمول اعمال محدودیت های شدید و تعطیلی مشاغل گروه دو، سه و چهار می شوند و در صورت لزوم این محدودیت ها تمدید می شود.

 

وی گفت: کنترل و مهار کرونا در کشور مستلزم توجه جدی به دستورالعمل ها در همه استانها و همکاری همه دستگاهها و بخشهای مختلف با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. امیدواریم با عزم ملی و همکاری همه مردم و مسئولان بتوانیم از وضعیت نگران کننده اپیدمی کرونا عبور کنیم.

 

بخشنامه دورکاری ۵۰ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد

رییس سازمان اداری و استخدامی بخشنامه نحوه اجرای دورکاری کارکنان به میزان ۵۰ درصد را به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

 

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, وزارت بهداشت

به گزارش سازمان اداری و استخدامی، به موجب این بخشنامه، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود در خصوص هدف ستاد مدیریت و مقابله با کرونا از اتخاذ این تصمیم، با اتخاذ روش‌هایی مانند نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک روز درمیان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین شهری و ترددهای غیرضروری درون شهری به حداقل کاهش یابد.

 

همچنین دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور ۵۰ درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به‌ویژه «خدمات ضروری»، وقفه‌ای ایجاد نشود.

 

لازم است دستگاه‌های اجرایی‌ که حجم و نوع خدمات آن‌ها به‌نحوی است که حضور بیش از ۵۰ درصد کارکنان در ادارات تابعه آن‌ها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر است، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام کنند.

 

به موجب بند سوم این بخشنامه، تمام مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی مکلفند ترتیبی اتخاذ کنند تا کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌شوند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به‌صورت دورکاری از منزل انجام دهند. درصورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به‌صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، سایر کارکنان تا سقف ۵۰ درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف شوند.  

 

به گزارش ایرنا رییس جمهوری روز پنجشنبه گذشته در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا با پیشنهاد وزارت بهداشت و درمان و کمیته امنیتی – اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا مطرح و موافقت کرد و  براساس این پیشنهاد مقرر شد از روز دوشنبه (پنجم آبان) تا پایان آبان ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان دولت و دستگاه های اجرایی در تهران به میزان ۵۰ درصد اقدام شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------