افزایش ۱۰۰ درصدی مرگ و میر در پایتخت/ فوت ۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان در شبانه روز گذشته وضعیت کرونا در تهران و اصفهان



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی ,مرگ و میر
عضو شورای شهر تهران با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی آمار مرگ و میر در پایتخت نسبت به قبل از شیوع کرونا، گفت: برنامه‌ریزی‌ها جهت ایجاد ۳ آرامستان جدید در پایتخت آغاز شده است. 

 به گزارش فارس، حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: آمار مرگ و میر در تهران به دلیل ابتلا به کرونا افزایش یافته و به طور کلی نسبت به قبل از شیوع کرونا آمار فوت و مرگ و میر در پایتخت ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی افزود: تهران حدود ۳ میلیون نفر جمعیت شناور دارد که امکانات درمانی در پایتخت و حضور بستگان برخی از بیماران در تهران از دلایل مراجعه بیشتر بیماران کرونایی به بیمارستان‌های پایتخت بوده است.

 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا به دو برابر رسیده است،‌ گفت: ظرفیت بهشت‌ زهرا به صورت کلی تکمیل شده ولی این سازمان با طرح ابتکارهایی پیش‌بینی‌هایی انجام داده تا دفن اموات با مشکل مواجه نشود.

 

خلیل‌آبادی گفت: از گذشته پیش‌بینی می‌شد که ظرفیت بهشت‌ زهرا تا دهه ۸۰ تکمیل شود ولی با اضافه شدن قسمت‌های جدید به بهشت‌ زهرا و سه طبقه شدن قبرها و همچنین استفاده از موضوع بازسازی قبور قدیمی، ظرفیت بهشت زهرا بیشتر شد.

 

وی با تأکید بر اینکه پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار ضرورت دارد، گفت: علاوه بر اینکه مردم باید رعایت پروتکل‌ها را مدنظر قرار دهند ، تعطیلی حداقل دو هفته‌ای در تهران باید اجرایی شود تا از این طریق شاهد قطع زنجیره انتقال کرونا باشیم.

 

عضو شورای شهر تهران در مورد اینکه آیا آرامستان‌های جدید در پایتخت راه‌اندازی می‌شود، گفت: این موضوع در دست بررسی است، برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و آرامستان‌هایی برای مناطق جنوب، شرق و غرب در نظر گرفته شده و ساخته می‌شود.

 

خلیل‌آبادی گفت: آماده‌سازی این آرامستان‌های جدید حداقل یک سال طول می‌کشد و باید تجهیزات لازم در آن مستقر شود؛ که تا آن زمان با ابتکاراتی باید ظرفیت بهشت‌ زهرا را جهت دفن اموات افزایش داد. 

 

۸۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد /فوت ۴۳ بیمار

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۸۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: از روز گذشته تاکنون ۸۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اصفهان شناسایی شده است.

 

وی افزود: از این تعداد بیمار جدید شناسایی شده ۲۱۳ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار و ۹۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد ۳۳۹ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

 

وی تعداد مرگ و میر ناشی مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر را ۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون تست ۲۲ نفر مثبت اعلام شده است.

 

نجیمی اضافه کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۳۲ بیمار بهبود یافته کرونا نیز از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ترخیص شده‌اند.

 

ساعتی ۱نفر در فارس به دلیل کرونا جان باختند/۱۸۸ نفر در «ای سی یو»

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در هر ساعت یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فارس جان باخت.

وضعیت کرونا در تهران و اصفهان,اخبار پزشکی,خبرهای پزشکی,بهداشت

 

به گزارش مهر، دکتر عبدالرسول لطفی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران نسبت به این روند افزایشی ابراز نگرانی کرده و گفت: متأسفانه با سپری شدن روز تلخ دیگری در فارس، در طی شبانه روز گذشته، هر ساعت یک هم استانی خود را از دست دادیم که بر این اساس، مجموع جان باختگان استان به هزار و ۴۱۱ مورد از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، افزایش یافت.

 

وی با اشاره به افزایش موارد نمونه گیری به بیش از ۳۶۷ هزار مورد از ابتدای شیوع بیماری تا امروز، دهم آبان در استان، افزود: با بررسی نمونه‌های انجام شده، تاکنون ۸۷ هزار و ۱۵۰ مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است.

 

او همچنین موارد بستری در استان را نیز دارای سیر صعودی اعلام کرد و ادامه داد: از مجموع هزار و ۳۹۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند که امیدواریم به زودی سلامتی خود را بازیابند.

 

معاون بهداشت دانشگاه مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تاکنون، ۷۴ هزار و ۹۰۳ مورد اعلام کرد.

 

این مقام مسؤول در دانشگاه، به روال گزارش روزهای شنبه، در ادامه به آمار تجمعی موارد ابتلاء در استان پرداخت که در این گزارش، شیراز با ۴۲ هزار و ۵۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع تا کنون، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

 

دکتر همتی با اعلام موارد تجمعی ابتلاء در دیگر شهرستان‌های استان افزود: کازرون با دو هزار و ۷۷۶ مورد؛ مرودشت با دو هزار و ۲۷۴ مورد؛ آباده با هزار و ۶۵۱ مورد؛ کوار با هزار و ۶۲۸ مورد؛ داراب با هزار و ۳۲۶ مورد؛ فیروزآباد با هزار و ۳۰۸ مورد؛ ممسنی با هزار و ۲۱۸ مورد؛ سپیدان با هزار و ۲۱ مورد؛ قیروکارزین با ۹۱۵ مورد؛ لامرد با ۹۰۵ مورد؛ زرین دشت با ۸۹۵ مورد؛ اقلید با ۸۵۸ مورد؛ استهبان با ۸۵۳ مورد؛ خرم بید با ۷۶۷ مورد؛ کوه چنار با ۷۲۵ مورد؛ زرقان با ۶۹۰ مورد؛ نی ریز با ۵۸۳ مورد؛ پاسارگاد با ۵۷۶ مورد؛ فراشبند با ۵۵۳ مورد؛ مهر با ۵۲۸ مورد؛ ارسنجان با ۴۳۱ مورد؛ خرامه با ۳۹۵ مورد؛ رستم با ۳۴۴ مورد؛ بیضا با ۳۰۲ مورد؛ بوانات با ۳۰۱ مورد؛ سروستان با ۲۸۰ مورد؛ سرچهان ۱۵۰ مورد و بختگان با ۱۱۳ مورد، دیگر موارد ابتلاء در استان را شامل شده‌اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان است.

 

معاون بهداشت دانشگاه در پایان، ارقام اعلام شده را حاکی از بالا بودن موارد ابتلاء، بستری و جان باختن هم استانی و به منزله زنگ هشداری دانست که از سوی یکایک ما باید جدی گرفته شود.

 

او رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را مهم‌ترین توصیه‌های پیشگیرانه در شرایط کنونی عنوان کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------