جدیدترین آمار درباره واکسن کووید ۱۹/ سفیر چین: واکسن کرونا را پس از تولید به ایران هم می‌دهیم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, واکسن کووید 19
اکنون ۴۵ واکسن بالقوه برای ویروس SARS- CoV- ۲ مرحله های مختلف آزمایشات بالینی را طی می کنند و تعداد زیادی از واکسن های بالقوه نیز هنوز در مرحله آزمایشات حیوانی هستند. این ویروس از خانواده کرونا ویروس ها بوده که عامل بیماری کووید ۱۹ شمرده می شود. 

به گزارش روز پایگاه خبری مدیکال نیوز، به گفته دکتر ادوارد جونز لوپز، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، متداول ترین نوع واکسن های در دست تولید حاوی ویروس های دست ورزی شده با استفاده از ژن های ویروس جدید کرونا هستند تا موجب تحریک واکنش ایمنی بدن شوند.

 

به گفته وی پروسه تولید واکسن بعد از انجام آزمایش روی حیوانات، دارای سه مرحله آزمایش بالینی است. در مرحله اول یک گروه کوچک ۱۰ تا ۵۰ نفری از داوطلبان، واکسن را دریافت می کنند تا مقدار مناسب، عارضه های جانبی و اثرگذاری آن بررسی شود. در مرحله دوم، آزمایش های بالینی به خاطر بررسی ایمنی و اثرگذاری واکسن با کمک صدها داوطلب انجام می شود. مرحله سوم شامل واکسیناسیون ده ها هزار داوطلب است تا معلوم شود که واکسن در جوامع بزرگ تا چه میزان اثرگذار و ایمن است.

 

برای این که هر نوع واکسن جواز تولید انبوه را دریافت کند، باید هرسه مرحله از آزمایشات بالینی را با موفقیت به اتمام برساند. برای این منظور واکسن باید دست کم به میزان ۵۰ درصد در جلوگیری یا ایمن سازی دربرابر ویروس اثرگذار باشد. با شرایط فعلی انتظار می رود حداقل یک یا دو مورد از واکسن های بالقوه بتوانند مجوز تولید را دریافت کرده و ظرف سه تا شش ماه پس از تکمیل آزمایشات بالینی به بازار عرضه شوند. بنابر این عرضه اولین واکسن کووید ۱۹ حداقل تا ابتدای سال میلای آینده به طول می انجامد.

 

کرونا و همکاری چین با کشورهای حوزه خلیج فارس برای مقابله با پاندومی

سفیر جمهوری خلق چین درباره کرونا و همکاری برای مقابله با این پاندومی گفت: چین با کشورهای حاشیه خلیج فارس(از جمله ایران) در خصوص مبارزه با کووید ۱۹ همکاری فعالانه‌ای دارد و هرگاه که کار تولید و توزیع واکسن به اتمام رسید، واکسن‌ها را به میزان نیاز در اختیار آن ها قرار می دهد. چین همواره آماده است تا به تمامی کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی در پیشبرد ثبات و امنیت منطقه و ساختن یک "مامن امنیت" ملحق شود.

 

عراق از اولین کشورهایی خواهد بود که واکسن کرونا را دریافت می کند

عراق با اختصاص ۱۷۰ میلیون دلار، یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که واکسن کووید ـ ۱۹ را تحویل خواهد گرفت. 

 

به گزارش جام نیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که عراق به طرح «کوواکس» برای دسترسی به واکسن کووید ـ ۱۹ پیوسته و یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که این واکسن را دریافت می کند.

 

این سازمان با انتشار یک اینفوگرافی در صفحه توئیتر رسمی خود تأکید کرد که عراق با اختصاص ۱۷۰ میلیون دلار به طرح کوواکس یکی از اولین کشورهایی خواهد بود که واکسن کووید ـ ۱۹ را تحویل خواهد گرفت.

 

براساس اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی طرح کوواکس طرحی جهانی برای همکاری با تولیدکنندگان واکسن ها جهت تأمین واکسن برای کشورها به محض تولید قطعی واکسن کروناست.

 

این اطلاعیه افزوده که از ۳۰ اکتبر ۲۰۲۰ (روز جمعه) ۷۸ کشور دارای درآمد بالا و ۹۲ کشور دارای درآمد متوسط به این طرح پیوسته اند و هدف تولید ۲ میلیارد دوز واکسن تا حداکثر پایان ۲۰۲۱ است.

 

در این اطلاعیه تأکید شده که در حال حاضر ۱۹۰ واکسن در حال بررسی و بهبود است ۱۰ تای آنها در مرحله پایانی بررسی است که به طور خاص سازمان بهداشت جهانی تمرکز خود را بر ۲ واکسن یکی از دانشگاه اکسفورد انگلستان و دیگری CanSino Biologics (مشترک میان چین و کانادا) نهاده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------