اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

۳۸۲ فوتی جدید کرونا در کشور/ قیمت ماسک سه‌لایه پزشکی استاندارد به یک‌هزار تومان کاهش یافت



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام شناسایی ۱۳هزار و ۸۸۱ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: خوشبختانه تا کنون بیش از ۶۷۷ تن از بیماران بهبود یافته اند.

 به گزارش ایسنا، از دیروز تا امروز ۱۱ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۸۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۳۷ نفر از آنها بستری شدند.

 

وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۵ هزار و ۹۵۱ نفر رسید.

 

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۸۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۶۲۸ نفر رسید.

 

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون ۶۷۷ هزار و ۹۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

لاری افزود: ۵۸۴۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

 

وی گفت: تا کنون ۶ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۶۳۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

لاری گفت: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

 

قیمت ماسک سه‌لایه پزشکی استاندارد به یک‌هزار تومان کاهش یافت

براساس تصمیم ستاد لجستیک مقابله با کرونا، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه‌لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به یک‌هزار تومان کاهش یافت.

 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, کرونا

در جلسه ستاد لجستیک مقابله با کرونا، ضمن تشریح و ارائه گزارشی از روند موفقیت‌آمیز تولید انبوه انواع ماسک‌های بهداشتی سه‌لایه استاندارد و به تبع آن دپوی قابل توجه ماسک در کشور، تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش تولید محصولات مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، مقرر شد برای رفاه عموم مردم، الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان‌ها، سازمان غذا و دارو با فوریت نسبت به اتخاذ تدابیر لازم برای توزیع ماسک‌های موجود در محل انبارهای واحدهای تولیدی و شرکت‌های پخش در مراکز درمانی و داروخانه‌های سراسر کشور اقدام کند.

 

همچنین با توجه به افزایش حجم تولیدات داخلی و ذخیره‌سازی‌های مناسب انجام شده در زمینه تولید انواع ماسک و به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان در شرایط حساس کنونی، حداکثر قیمت مصرف‌کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو به یک‌هزار تومان کاهش یافت و همه مراکز عرضه از جمله داروخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اینترنتی مکلف به رعایت حداکثر نرخ مصوب تعیین شده هستند.

 

در این جلسه، حداکثر نرخ فروش از سوی واحدهای تولیدی به مراکز درمانی و شرکت‌های پخش نیز ۸۰۰ تومان تعیین شد که البته فروش به قیمت‌های پایین‌تر در این شرایط حساس قابل تقدیر است.

 

برپایه مصوبات این جلسه، همه واحدهای ذی‌ربط از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نهایی مکلف به رعایت قیمت‌های مصوب تعیین شده هستند و در صورت رعایت نشدن قیمت‌های مذکور از سوی هر یک از عرضه‌کنندگان نهایی، اقدامات قانونی لازم با واحدهای متخلف و سودجو انجام و به‌ویژه سهمیه پارچه تولیدکنندگان خاطی نیز قطع می‌شود.

 

قیمت فروش مصرف‌کننده ماسک در طول سال جاری در دو مرحله از یک‌هزار و ۵۰۰ به یک‌هزار و ۳۰۰ و سپس به یک‌هزار تومان توسط دبیرخانه کمیته لجستیک مقابله با کرونا کاهش داده شده است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------