رئیس انستیتو پاستور: تا ۲سال دیگر باید ماسک بزنیم



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,رئیس انستیتو پاستور
در همه جای دنیا، در خوشبینانه‌ترین شرایط، حتی برای شرکت‌های آلمانی، هندی، آمریکایی، چینی و انگلیسی که به واکسن دست پیدا کرده‌اند، مردم باید حداقل تا دو سال ماسک بزنند و مراقب ‌باشند، چراکه با تولید انبوه واکسن هم می‌توان در سال اول، واکسن مورد نیاز فقط ۲۰درصد از جمعیت کل جهان را تهیه کرد. 

‌به گزارش ایسنا، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران به روزنامه جام جم گفت: «در حال حاضر مردم باید یک‌سال‌ونیم تا دو سال، سبک زندگی این روزهای خود (رعایت پروتکل‌ها) را تغییر ندهند. یعنی همچنان باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت و به پروتکل‌ها توجه کنند. به یاد داشته باشید که در همه جای دنیا، در خوشبینانه‌ترین شرایط، حتی برای شرکت‌های آلمانی، هندی، آمریکایی، چینی و انگلیسی که به واکسن دست پیدا کرده‌اند، مردم باید حداقل تا دو سال ماسک بزنند و مراقب ‌باشند، چراکه با تولید انبوه واکسن هم می‌توان در سال اول، واکسن مورد نیاز فقط ۲۰درصد از جمعیت کل جهان را تهیه کرد.»

 

او درباره اولویت‌های دریافت واکسن کرونا هم گفت: «کادر درمان که با بیماران در ارتباط هستند، در ‌اولویت هستند. گروه‌های دیگری هم هستند که قبل از همه باید واکسن کرونا بزنند؛ افرادی که بیماری خاص دارند؛ افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سن‌شان هم بالاست؛ کودکان و زنان باردار هم کسانی هستند که باید قبل از همه، واکسن کرونا تزریق کنند.»

 

بیگلری درباره پیش‌بینی خود از نتایج تست انسانی واکسن کرونا هم گفت: «در کارهای علمی پیش‌بینی، کار خیلی سختی است. مهم این است که ما از همه راه‌های ممکن، در حال تلاش برای رسیدن به واکسن هستیم. موفقیت پروژه‌های ما خیلی زیاد است. بنابراین به دستیابی به واکسن، خیلی امیدواریم.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------