سفر به چبن برای تحقیق درباره منشأ کرونا



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,منشأ کرونا
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه تأکید کرد کارشناسان این سازمان برای تحقیق درباره منشأ ویروس کرونای جدید به چین سفر خواهند کرد. 

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه گفت کارشناسان این سازمان خواستار سفر به چین «در اسرع وقت» برای مطالعه درباره منشأ ویروس کرونای جدید هستند.

 

«تدروس آدهانوم»، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: «ما قصد داریم و امیدواریم در اسرع وقت به چین برویم.»

 

آدهانوم چند روز پیش در یک کنفرانس خبری تأکید کرده بود جستجو برای یافتن منشأ این ویروس نباید سیاسی شود.

 

او در کنفرانس خبری دهم آذرماه در مقر این سازمان گفت: ««لازم است ما منشأ این ویروس را بدانیم، چون این می‌تواند به ما در پیشگیری از شیوع بیماری‌های دیگر در آینده کمک کند.چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد. ما می‌خواهیم منشأ ویروس را بدانیم. همین.»

 

سازمان جهانی بهداشت مردادماه سال جاری هم تحقیقاتی درباره منشأ این ویروس در چین انجام داد. این در حالی است که تحقیقات در این زمینه در ماه‌های گذشته یکی از محورهای تلاش مقام‌های دولت آمریکا برای فشار بر چین هم بوده است.

 

کشورها واکسن کرونا را الزامی نمی‌کنند

یک مقام دیگر سازمان جهانی بهداشت در بخشی از این کنفرانس خبری گفت این سازمان پیش‌بینی نمی‌کند کشورها تزریق واکسن کرونا را برای شهروندان خود الزامی کنند.

 

«کیت اوبراین» یکی از مقام‌های سازمان جهانی بهداشت گفت: «پیش‌بینی نمی‌کنیم هیچ کشوری واکسیناسیون را الزامی کند.»

 

وی اضافه کرد: «ممکن است برخی کشورها یا برخی شرایط خاص باشند که واکسینه شدن در آنها الزامی شود و یا اینکه انجام آن شدیداً توصیه شود.»

 

واکسن شرکت فایزر

شرکت داروسازی «فایزر» روز ۲۲ آبان‌ماه اعلام کرده بود داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

 

فایزر اعلام کرد بررسی اولیه داده‌های مربوط به واکسن این شرکت نشان می‌دهد تزریق این واکسن در ۹۰ درصد موارد باعث ایجاد مصونیت در برابر کرونا شده است. مطابق ادعای این شرکت آمریکایی، در آخرین مرحله آزمایش بالینی، تزریق این واکسن به ۹۴ بیمار داوطلب به ایجاد هیچ عارضه جدی در آنها منجر نشده است.

 

این شرکت اعلام کرده تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از یک میلیارد دوز از این واکسن را در سراسر جهان عرضه خواهد کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------