مینو محرز: متاسفانه چینی‌ها هر جنبنده‌ای را می‌خورند/ کرونا ویروس ساخته دست انسان نیست



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی,مینو محرز
از ابتدای شروع پاندمی سناریوهای توطئه زیادی درباره ساخت ویروس کرونا توسط انسان به وجود آمد. 

به گزارش خبرآنلاین،  مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: به هیچ وجه ثابت نشده است که این ویروس ساخته دست انسان است. چون شخصیت و مشخصات این ویروس می‌تواند با یک ویروسی که کاملا در محیط است، دیده شود. متاسفانه چینی‌ها هر جنبنده‌ای را می‌خورند.

 

او افزود: در نتیجه به راحتی این ویروس‌ها می‌توانند با هم ترکیب شوند و یک ویروس جدید درست کنند، اصلا احتیاجی نیست که این ویروس را انسان در آزمایشگاه بسازد. از نظر ویروس‌شناس‌ها به هیچ وجه این مسئله ثابت نشده است و دست‌سازی آن رد شده است.

 

او افزود:از کجا می‌توانیم بگوییم روش‌های سازمان جهانی بهداشت اشتباه بوده است؟ از اول این که کووید به دنیا معرفی و جهانگیر شد، دانسته‌ها درباره آن چندین بار تغییر کرد. 

 

این پزشک عفونی توضیح داد: در ابتدا چین گفت که علائم این بیماری تب و علائم ریوی است. بعد که دنیا گرفتار شد مشخص شد که علائم دیگر مثل مسائل گوارشی، از دست دادن بویایی، مسائل عصبی و هر نوع علائمی در این بیماری وجود دارد. حتی برخی با سکته می‌آیند، چراکه مکانیزم بیماری‌زایی این ویروس نسبت به ویروس‌های دیگر فرق می‌کند و کمی شبیه بیماری‌های روماتیسمی است. این ویروس خیلی هوشمند است و شاید شخصیت خاصی دارد که تاکنون دیده نشده است، اما هنوز متخصصان می‌گویند که ثابت نشده است که این ویروس دست ساز است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------