آمار فوتی های کرونا از مرز ۵۸ هزار نفر عبور کرد/ محدودیت‌های تردد به مناطق زرد تعمیم داده شد



 اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی, فوتی های کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت با تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور، گفت: آمار فوتی‌های کرونا از مرز ۵۸ هزار نفر عبور کرد. 

 به گزارش مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

 

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: از دیروز تا امروز ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۵۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۸۱۷ نفر از آنها بستری شدند.

 

لاری افزود: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

 

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۵۸ هزار و ۳۸ نفر رسید.

 

وی افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند.

 

لاری گفت: ۳۸۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 

وی ادامه داد: تا کنون ۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۲۵۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

لاری گفت: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، ۱۸ شهرستان کشور در وضعیت نارنجی، ۱۲۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

وی افزود: شهرستان‌های نارنجی در استان‌های شمال و شامل آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس، رامسر، ساری، فریدونکنار، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور و نوشهر در مازندران و صومعه سرا، رودسر و لاهیجان در گیلان هستند.

 

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:محدودیت‌های تردد به مناطق زرد تعمیم داده شد

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا درباره محدودیت های کرونایی گفت: به دلیل محافظت از دستاوردهای بزرگی که در کنترل بیماری کرونا به دست آمده است، محدودیت های تردد که در کنترل بیماری موثر بوده از مناطق نارنجی به زرد تعمیم داده شد.

 

به گزارش ایرنا، علیرضا رییسی روز دوشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت ۲۵ سال فعالیت پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در جمع خبرنگاران افزود: برای مناطق زرد به خصوص استان های مسافر پذیر و به ویژه سه استان شمالی قوانین منع تردد قائل شدیم.

 

وی درباره منع تردد شبانه اظهار داشت: منع تردد شبانه هم در تمام شهرها صرف نظر از اینکه چه رنگی داشته باشند، اجرا می شود. به عبارتی محدودیت تردد از ۹ شب تا ۳ صبح اجرا می شود، این منع تردد در تمام شهرها برقرار است.

 

۱۸ شهر نارنجی داریم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: با توجه به وضعیتی که در حال حاضر در کشور داریم، ۱۸ شهر نارنجی هستند و هیچ شهر قرمزی نداریم. از این تعداد ۱۵ شهر مربوط به مازندران و سه شهر هم به استان گیلان اختصاص دارد. بقیه استان ها شهر نارنجی ندارند.

 

رییسی ادامه داد: تعداد شهرهای زرد حدود ۱۲۴ شهر  و ۳۰۶ شهر هم آبی هستند.

 

وی افزود: همواره تاکید شده است که مردم آبی را به عنوان وضعیت عادی در نظر نگیرند و در این مناطق نباید تصور کنند که کرونا از بین رفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------