افزایش ۴ برابری فوتی‌های کرونایی در اردبیل/ ظرفیت تخت های بیمارستانی خوزستان تکمیل شد



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند و ۴ نفر در این خصوص فوت کرد. 

 شهرام حبیب‌زاده ۲۶ اسفند در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: از ۲۲ بیمار بستری شده جدید، ۱۵ نفر از اردبیل، ۳ نفر از پارس‌آباد، ۳ نفر از مشگین‌شهر و ۱ نفر از خلخال هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با بیان اینکه از این تعداد شش نفر جزو بستری‌های کرونای انگلیسی هستند، ادامه داد: همچنین ۳۲ بیمار کرونایی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

 

حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری در استان اردبیل ۱۴۵ نفر است که از این تعداد ۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو قرار دارند.

 

به گفته وی هم‌اکنون وضعیت شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، کوثر، گرمی، بیله‌سوار و اصلاندوز آبی بوده و شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال نیز در وضعیت زرد هستند.

 

رییس مرکز بهداشت خوزستان: ظرفیت تخت های بیمارستانی تکمیل شده است

 رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بار مراجعه به مراکز منتخب و کلینیک های تنفسی استان روز به روز بیشتر می شود و تخت های بیمارستانی به بیماران کرونایی تخصیص داده شده اند.

 

به گزارش ایرنا دکتر محمد علوی بامداد سه شنبه در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: موارد بیماری همچنان در استان سیر صعودی دارد البته نسبت به هفته گذشته قدری از شدت بار مراجعان کاسته شده است.

 

وی به تشدید فعالیت های طرح شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت:  قرار شد بیماریابی را با شدت بیشتری ادامه دهیم و تعداد زیادی از بیمارانی که بدون علامت بوده و در جامعه هستند شناسایی و از آنها تست گیری کنیم تا در صورت ابتلا به بیماری در خانه قرنطینه شده و از گسترش عفونت در استان جلوگیری شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از مردم انتظار داریم که پروتکل های بهداشتی و به ویژه ماسک زدن را رعایت کرده و از تردد در خیابان ها پرهیز کنند تا بتوان پیک بیماری را کنترل کرد.

 

وی عنوان کرد: امیدواریم مردم از تجمعات چهارشنبه سوری و مراسم عید دیدنی پرهیز کرده و در خانه بمانند تا بار مراجعه به مراکز درمانی بیشتر نشود.

 

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------