کرونا جان ۱۶۵ نفر دیگر را گرفت | محدودیت های کرونا روح و روان مردم را خسته کرده است



 کووید۱۹,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۷هزار و ۶۶۴ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در این بازه زمانی ۱۶۵ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند. 

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۱۷۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۱۴۴ هزار و ۶۴۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۸۳۷ هزار و ۸۲۲ دُز رسید.

 

از دیروز تا امروز ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۷ هزار و ۶۶۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۸۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

 

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۳۷۳ هزار و ۴۵۰ نفر رسید.

 

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵ هزار و ۸۵۹ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۲۵ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

سه هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۴ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۱۸۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

در حال حاضر ۱۴۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۸۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۱۹ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

 

محدودیت های کرونا روح و روان مردم را خسته کرده است

دادستان ایلام گفت: محدودیت های کرونایی مردم را از نظر روحی و روانی خسته کرده و برای بازاریان به دلیل تعطیلی های متعدد از نظر اقتصادی مشکل ایجاد کرده است.

 

به گزارش ایرنا، افشار خسروی زاد روز یکشنبه در ستاد استانی کرونا اظهار داشت: در طی دوران کرونا به دلیل ناشناخته بودن بیماری علاوه بر رعایت پروتکل ها ، آزمون و خطاهای زیادی انجام شد، اما به دلایلی هنوز موفق به آرامش و ثبات در کنترل بیماری نشده ایم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون شیوع بیماری کرونا در بین افرادی که واکسن زده اند شایع نیست، بحث واکسیناسیون باید با جدیت صورت گیرد زیرا مردم از بحث تعطیلی و محدودیت و ممنوعیت ها کلافه شده اند و به دلیل وضعیت اقتصادی و روحی روانی خسته اند.

 

دادستان ایلام تاکید کرد: باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که وضعیت ممنوعیت ها و محدودیت ها شخصی شود و هر فردی خود را ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، عدم حضور در اجتماعات و آرامستان ها و پارک ها شود.

 

خسروی زاد گفت: ‌باید علت عدم موفقیت وزارت بهداشت در کنترل و ایجاد ثبات در مهار بیماری را بررسی کنیم زیرا  عدم اجرای مقررات و یک بام و دو هوا عمل کردن موجب شد همچنان شاهد پیک های متعدد کرونا باشیم.

 

خسروی زاد اضافه کرد: برای بخشودگی مالیاتی اقدام نکردیم، اصناف و بازاریان تعطیل شدند اما یک روز قسط وام استمهال نشد، ادارات یک سوم شد اما چاره ای برای تعدد مراجعان صورت نگرفت، بازار تعطیل شد، ولی تفرجگاه باز بود.

 

وی افزود: دولت و حاکمیت باید پاسخگو باشد، دوگانگی در اجرا باعث سردرگمی مردم شده و در رعایت پروتکل ها دیگر همراهی نمی کنند.

 

دادستان ایلام تاکید کرد: تنها آزمون باقی مانده انجام واکسیناسیون و زدن ماسک است که امیدواریم با پیگیری دانشگاه علوم پزشکی به صورت عمومی انجام گیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------