آبله میمون این بار در آمریکا ظاهر شد



 آبله میمون,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
منابع آمریکایی اعلام کردند مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در این کشور نخستین مورد ابتلا به ویروس آبله میمون را در آمریکا به ثبت رسانده است. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا کشف یک مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور را تایید کرد.

 

این مرکز گفت: یک شهروند که به نیجریه سفر کرده و سپس به تگزاس بازگشته بود، به آبله میمون مبتلا شده و به مراکز درمانی مراجعه کرده است.

 

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا در ادامه افزود: این فرد در بازگشت به تگزاس دو پرواز یکی از نیجریه به آتلانتا و دیگری از آتلانتا به دالاس انجام داده است .

 

این فرد در دالاس بستری شده است و مقامات این شهر به دنبال تماس با کسانی هستند که ممکن است در طول پرواز‌ها با بیمار تماس نزدیک داشته باشند.

 

مرکز آمریکایی کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در بیانیه خود گفت: آبله میمون یک بیماری ویروسی نادر، اما بالقوه جدی است که به طور معمول با بیماری شبیه آنفلوانزا و تورم غدد لنفاوی آغاز می‌شود و به صورت گسترده در صورت و بدن پیشرفت می‌کند.

 

سویه آبله میمون که فرد به آن مبتلا است معمولا در دالاس، نیجریه و آفریقای غربی ظاهر می‌شود. این عفونت می‌تواند از دو تا چهار هفته طول بکشد و از هر ۱۰۰ نفر ۱ نفر را در به کام مرگ می‌کشاند.

 

روز گذشته نیز روزنامه «گلوبال تایمز» گزارش داد که یک دامپزشک چینی در پکن براثر ابتلا به ویروس «آبله میمون» جان خود را از دست داده و این کشور نخستین فوتی براثر این بیماری را به ثبت رساند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------