اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

چین: واکسن سینوواک احتمالا نیاز به تزریق دُز تقویتی دارد!



واکسن سینوواک,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
نتایج یک بررسی جدید از سوی متخصصان چینی نشان می دهد: آنتی بادی واکسن کروناویروس موسوم به سینوواک پس از شش ماه کاهش پیدا می کند.

 به گزارش ایسنا، بررسی های آزمایشگاهی حاکی از آن است که آنتی بادی واکسن کروناویروس سینوواک پس از شش ماه از بین می رود و تزریق دُز تقویتی می تواند کمک کننده باشد.

 

نتایج این بررسی نشان می دهد: آنتی بادی های تولید شده با تزریق واکسن سینوواک از حدود شش ماه پس از تزریق دُز دوم در اکثر دریافت کنندگان واکسن به کمتر از آستانه آن کاهش پیدا می کند و تزریق دُز سوم می تواند اثربخشی آن را تقویت کند.

 

محققان چینی یافته های بدست آمده را بر اساس مطالعه نمونه خون افراد سالم ۵۹- ۱۸ سال منتشر کردند. در این مطالعه مشخص شد افرادی که دو دُز واکسن را با فاصله دو یا چهار هفته دریافت کرده اند، پس از گذشت شش ماه به ترتیب تنها از ۱۶.۹ و ۳۵.۲ درصد از سطح آنتی بادی خنثی کننده ویروس کرونا، بالاتر از آستانه برخوردار بودند.

 

این ارزیابی براساس داده های دو گروه و با حضور بیش از ۵۰ داوطلب بوده است، در حالیکه در این مطالعه دُز سوم به ۵۴۰ داوطلب تزریق شد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج این مطالعه نشان داد: هنگامیکه داوطلبان برخی گروه ها دُز سوم را حدود شش ماه بعد از مرحله دوم تزریق کردند، سطح آنتی بادی خنثی کننده ۲۸ روز پس از تزریق دُز دوم حدود سه تا پنج برابر افزایش یافت.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------