مواد شیمیایی رنگ ها رشد تومور سرطان سینه را سرعت می بخشند



 سرطان سینه,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
محققان هشدار می دهند مواد شیمیایی مورداستفاده در رنگ ها و پلاستیک ها می توانند رشد تومور سینه را تسریع کنند.

به گزارش مهر به نقل از ساینس دیلی، استفاده روزافزون از مواد شیمیایی، به ویژه در محیط‌های پزشکی، نگرانی‌هایی را در مورد اثرات سو آنها بر سلامت انسان ایجاد کرده است.

 

در حال حاضر، محققان دانشگاه اوکایاما ژاپن دریافته اند که سه ماده شیمیایی موسوم به ۱-HCHPK ، MBB و MTMP، فعالیت مشابه استروژن را در موش‌ها ایجاد کرده و رشد تومورهای سرطان سینه در این حیوانات افزایش می‌دهند.

 

این مواد شیمیایی، مولکول‌های واکنشی را در واکنش به اشعه ماورا بنفش آزاد می‌کنند. با توجه به این ویژگی‌ها، این مواد در طیف وسیعی از محصولات از جمله پلاستیک، رنگ، جوهر و چسب استفاده می‌شوند.

 

به دلیل وجود این ترکیبات در محلول‌های تزریقی موجود در بازار و ارتباط شناخته شده بین فعالیت استروژن و سرطان سینه، بررسی کامل تأثیر آنها بر رشد تومور سینه ضروری است.

 

نتایج مربوط به استفاده از چنین مواد شیمیایی در ابزارهای پزشکی هشدار می‌دهد و خواستار توسعه سریع جایگزین‌های ایمن تر است.

 

به طور خاص، وجود این ترکیبات در ابزارهای بالینی، که به طور معمول برای درمان افراد در معرض خطر مانند بیماران سرطانی استفاده می‌شود، به دغدغه اصلی تبدیل شده است.

 

دکتر «یو ایچی کاوازاکی» و پروفسور «توشیاکی سندو» به دنبال درک بهتری از این تأثیرات بودند. آنها در مطالعه اخیر خود بررسی کردند که چگونه قرار گرفتن در معرض ۱-HCHPK ، MBB و MTMP بر رشد تومورهای سرطان سینه در موش‌ها تأثیر می‌گذارد.

 

آنها دریافتند که همه این ترکیبات باعث افزایش سریع‌تر رشد تومورهای سینه در ۱۳ هفته درمان می‌شوند.

 

کاوازاکی در این باره توضیح می‌دهد: «یافته های ما نشان می‌دهد که علاوه بر ترویج تکثیر سلول‌های سرطانی سینه در محیط کشت، این مواد، رشد تومورهای سینه در حیوانات زنده را نیز افزایش می‌دهد که بدان معناست که آنها می‌توانند به طور بالقوه پیشرفت بیماری را در بیماران مبتلا به سرطان سینه تسریع کنند.»

 

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------