اخبار پزشکی

باکتری دندان،اخبار پزشکی،خبرهای پزشکی

ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان

محقق ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا و همکارانش با استفاده از نانو ذرات و لیزر سلاحی برای از بین بردن بیوفیلم‌ها و باکتری‌های…

کرونا جان ۳۵۵ هموطن دیگر را گرفت | ۵۱ هزار کودک در کشور بر اثر کرونا پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند



وزارت بهداشت,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع تلفات این ویروس در کشور به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

به گزارش ایرنا از وبدا، پس از مدت ها از آغاز خیز پنجم کرونا، شمار روزانه این ویروس روند کاهشی گرفته و ریزش حدود ۹۰ مورد مرگ طی ۷۲ ساعت گذشته دلیل بر این امر است.

 

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از دیروز جمعه تا امروز  شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ هزار و ۸۴۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۲۴ نفر از آنها بستری شدند.

 

اکنون مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۴۰۸ هزار و ۸۶۰ نفر رسید.

 

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید.

 

همچنین تا کنون ۴ میلیون ۷۳۶ هزار و ۸۹۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

 

۶ هزار و ۸۳۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۳۰ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۱۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  

 

بهزیستی: ۵۱ هزار کودک در کشور بر اثر کرونا پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند

معاون سازمان بهزیستی گفته است که از آغاز همه‌گیری کرونا در کشور، ۵۱ هزار کودک پدر یا مادر خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. 

 

به گزارش انتخاب، حبیب‌الله مسعودی فرید گفته است: در دنیا یک میلیون و۲۰۰هزار کودک به واسطه شیوع کرونا یتیم شدند، به طوری که پدر یا مادرشان را از دست دادند. عده ای از کودکان نیز با کسانی غیر از پدر و مادر مثلا با پدربزرگ ها و مادربزرگ هایشان زندگی می کردند که گفته می شود عدد مذکور با احتساب این دسته از کودکان به حدود یک و نیم میلیون می رسد. اکنون نیز گفته می شود به ازای هر دو بزرگسالی که فوت می کنند یک کودک یکی از مراقبان خود را از دست می دهد. همچنین گفته می شود در دنیا تعداد بچه هایی که پدر خودشان را از دست می دهند دو تا پنج برابر کودکانی است که مادر خودشان را از دست می دهند، این درحالی است که در دنیا هر ۱۲ ثانیه نیز یک کودک به علت کرونا یتیم می شود. همه اینها یعنی فشار، استرس و اضطراب.

 

او که با روزنامه جام جم گفت و گو کرده، افزود: در ایران برآورد می شود که ۵۱ هزار کودک، پدر یا مادر خودشان را از دست داده اند که نیاز به حمایت دارند.

 

او درباره سایر پیامدهای اجتماعی همه‌گیری کرونا در کشور نیز گفته است که بر اساس «تماس‌ خانواده‌ها با اورژانس اجتماعی، آمار اختلافات حاد خانوادگی ۲۵ درصد افزایش یافته، ولی منجر به خشونت خانگی فیزیکی (زد و خورد) نشده‌ است».

 

مسعودی فرید همچنین با اشاره به این که در آمار همسرآزاری‌ و کودک‌آزاری در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تفاوت معناداری دیده نمی‌شود و پزشکی قانونی افزایش آمار خودکشی را در دوره کرونا تایید نمی‌کند، گفت که «به نظر می‌رسد این اطلاعات دقیق نیست».

 

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به وجود سه میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار زن‌سرپرست که حدود یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی و کمیته‌ امداد قرار دارند، گفت که دو میلیونی هم که تحت پوشش نیستند «لزوما نیازمند نبوده و شاید نیازمند هستند ولی مراجعه نکرده‌اند».

 

به گفته مسعودی فرید، هم‌اکنون ۳۰ هزار زن سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت مستمری هستند، ولی درباره این که این آمار در دوره کرونا بیشتر شده یا خیر، «آمار دقیقی وجود ندارد».

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------