آلودگی صوتی و هوا موجب آسیب پذیری در برابر نارسایی قلبی می شود



آلودگی صوتی و هوا ,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
یک مطالعه جدید هشدار می دهد که سال ها قرارگرفتن در معرض آلودگی هوا و سر و صدای ترافیک می تواند شما را در برابر نارسایی قلبی آسیب پذیرتر کند. 

به گزارش مهر به نقل از مدیسن نت، «یون هی لیم»، سرپرست این مطالعه از دانشگاه کپنهاگ دانمارک، می‌گوید: «ما دریافتیم که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلاینده‌های خاص هوا و سر و صدای ترافیک جاده‌ای خطر ابتلاء به نارسایی قلبی را، به ویژه در افراد قبلاً سیگاری یا افراد مبتلا به فشار خون بالا، افزایش می‌دهد، بنابراین اقدامات پیشگیرانه و آموزشی لازم است.»

 

وی در ادامه می‌افزاید: «برای به حداقل رساندن تأثیر این مواجهه‌ها، باید شیوه‌های گسترده‌ای مانند اقدامات کنترل انتشار گازهای گلخانه‌ای اجرا شود. راهکارهایی مانند ترک سیگار و کنترل فشار خون باید برای کاهش خطر فردی تشویق شود.»

 

در این مطالعه، داده‌های مربوط به بیش از ۲۲ هزار پرستار زن در دانمارک که ۱۵ تا ۲۰ سال تحت نظر بودند بررسی شد.

 

محققان دریافتند که به ازای افزایش هر ۵.۱ میکروگرم بر متر مکعب هوا (µg/m۳) قرارگیری در معرض آلودگی هوا با ذرات ریز (PM۲.۵) طی سه سال، خطر نارسایی قلبی ۱۷ درصد افزایش می‌یابد.

 

به ازای افزایش هر ۸.۶ میکروگرم بر متر مکعب در معرض دی اکسید نیتروژن (NO۲) طی سه سال، خطر نارسایی قلبی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.

 

به ازای هر ۹.۳ دسی بل افزایش سر و صدای ترافیک جاده‌ای طی سه سال، خطر نارسایی قلبی ۱۲ درصد افزایش می‌یابد.

 

بر اساس این مطالعه، افزایش مواجهه با ذرات ریز و سیگاری بودن در گذشته با ۷۲ درصد افزایش خطر نارسایی قلبی همراه بود.

 

لیم در ادامه افزود: «ما از نحوه تعامل دو عامل محیطی "آلودگی هوا و سر و صدای ترافیک جاده‌ای" شگفت زده شدیم. آلودگی هوا در مقایسه با سر و صدای ترافیک جاده‌ای در بروز نارسایی قلبی نقش بیشتری داشت؛ اما زنانی که در معرض میزان بالای آلودگی هوا و سر و صدای ترافیک جاده‌ای قرار گرفتند بیشترین افزایش خطر نارسایی قلبی را نشان دادند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------