آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

مرعشی: دولت رئیسی صورت مساله معیشت و سفره را پاک کرد



حسین مرعشی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت که این حزب از تشکیل شورای میانه‌روها استقبال می‌کند اما تشکیل شورای میانه‌روها متشکل از خاتمی، ناطق‌، روحانی و لاریجانی به لحاظ سیاسی ممکن نیست.

به گزارش انصاف نیوز، حسین مرعشی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی ایران با بیان این‌که تشکیل شورای میانه‌روها متشکل از آقایان خاتمی، ناطق‌نوری، روحانی، لاریجانی و خمینی به لحاظ سیاسی ممکن نیست، ادامه داد: هیچ‌کدام از این چهره‌ها در موضع و موقعیتی نیستند که بخواهند دست به چنین ابتکاری بزنند.

 

مهمترین بخش های این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

تشکیل شورایی از این افراد، ایده خوبی است اما به صرف داشتن ایده، اتفاقی نمی‌افتد. در واقع به عمل کار برآید، به سخندانی نیست. گرچه تا کنون اتفاق خاصی نیفتاده اما ما با هر حرکت سیاسی جمعی که کمک کند کشور به سمت خردگرایی و اعتدال پیش برود، موافقیم.

 

 فقط این افراد نیستند که به مشی میانه‌روی اعتقاد دارند، بسیاری از مردم کشور هم با گفتمان میانه‌روی همراهند اما شرایط طوری رقم خورده است که تندروها میدان‌دار شده‌اند.

 

بسیاری از مخالفان آقای هاشمی هستند که از عدم حضور ایشان در فضای سیاسی کشور بسیار هم خوشحالند. الان کسانی بر سر کار هستند که مدعی بودند می‌توانند مشکلات کشور را بدون حل مسائل خارجی حل کنند و سفره‌های مردم را رنگین کنند اما صورت مساله سفره را پاک کرده‌اند.

 

حرف ما این است که اتفاقی تاکنون نیفتاده یعنی شورایی تشکیل نشده اما تاکید می‌کنم که نفس این عمل، یعنی جمع شدن افرادی که دارای مشی میانه‌روی هستند، تجربه دارند و قائل به حذف دیگری یا دیگران نیستند، اتفاق مبارکی است. کشور به افرادی نیاز دارد که باور داشته باشند همه اندیشه‌ها باید در مسائل کشور مداخله کنند و حذف اندیشه‌ها و سلیقه‌های دیگر نه ممکن است و نه مطلوب.

 

 حزب کارگزاران از تشکیل شورای میانه‌روها استقبال می‌کند و از هر کمکی که به تقویت گفتمان عقلانیت منجر شود، دریغ نخواهد کرد. نه فقط این، بلکه ما از میانه‌روهایی که شما نام بردید، خواهش می‌کنیم کمک کنند نظام به مسیر اصلی خودش بازگردد که بازتاب آن در شعارهای انقلاب ۵۷، مطرح بوده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------