آخرین اخبار سیاسی

کاظم صدیقی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق

کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق (ع) حذف شد. به گزارش هم‌میهن، دانشگاه امام صادق به دلیل حجم بالای اعتراضات برای حضور کاظم…

نماینده مجلس: دولت توانایی قرنطینه کردن کشور را ندارد



اخبار,اخبار سیاسی,مسعود رضایی
عضو فراکسیون امید با بیان اینکه عدم اختیار نمایندگان در تصمیم گیری‌های کشور باعث شده آنها در بسیاری موارد پاسخگو نباشند، بیان کرد: فضایی که بعد از شیوع کرونا در کشور ایجاد شده نیاز دارد تا تجدید نظری در ساختار قدرت ایجاد شود.

مسعود رضایی نماینده مجلس در شیراز در گفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب افزود: تا به واسطه این تغییر  تصمیم گیری‌ها، منسجم تر و منظم‌تر شود.

 

عضو فراکسیون امید ادامه داد: اگرچه طبق تفکیک قوا مجلس شورای اسلامی یکی از مراکز قدرت در کشور است اما قوه مقننه به این دلیل که در تصمیم ‌گیری چندان قدرتی ندارد، نمی تواند در بسیاری از موارد و موضوعات اقدام به تصمیم گیری و اجرا کند که این موضوع باعث می شود پاسخگویی لازم را در قبال بسیاری از موضوعات از دست بدهد.

 

رضایی گفت : موکلان مردم همواره به این دلیل که در تصمیم گیری‌ها دخالتی ندارند  خودشان را از پاسخ به سئوالات و مطالبات مردم تبرئه می‌کنند.

 

این نماینده اصلاح طلب در ادامه با بیان اینکه نیاز است تا در این شرایط یک فرد بالاخره مسئولیت کار را بپذیرد ادامه داد: در حال حاضر برای کنترل وضعیت موجود کشور نیاز است بالاخره یک فرد مانند رئیس جمهور، وزیر بهداشت و ... مسئولیت تمام امور را بپذیرد  تا همه افراد و دستگاه ها طبق قانون مقید به اجرای دستورات شوند  و این مهم سبب می شود این فرد در آینده بتواند پاسخگوی عملکرد خود باشد.

 

وی با اشاره به اینکه تبرئه کردن افراد از موضوعات مختلف مشکلی است که همواره در اتفاقات گذشته با آن مواجه هستیم، ادامه داد: اما شرایط فعلی به گونه‌ای شده که نیاز داریم بعد از گذشت بیش از چهل سال از انقلاب حاکمیت یک تصمیم قاطعی را اتخاذ کند تا به وسیله آن مرکز قدرت مشخص شود و یک فردی را به عنوان هسته مرکزی در مسایل برگزیند تا در تمام شرایط به عملکردش پاسخگو باشد.

 

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر شیوع بیماری کرونا یک شرایط  ناخواسته‌ای را برای  مردم بوجود آورده، افزود: در حال حاضر که دولت توانایی قرنطینه را ندارد تمام مردم باید به صورت فردی این اقدام را به صورت خود خواسته و فردی انجام دهند . این مهم سبب می شود تا بتوانیم در پایان پیک بیماری و دوره نقاهت کرونا شاهد آسیب کمتری در میان افراد جامعه باشیم.

 

عضو فراکسیون امید افزود: رعایت نکردن قرنطینه‌های شخصی به مراتب مشکلات بزرگی برای مردم و جامعه ایجاد می کند.

 

رضایی تصریح کرد: اگر مردم امروز رئیس جمهور را به عنوان رئیس قوه مجریه بر می گزینند وی باید بتواند در تمام موارد دستورات لازم را بدهد و در شرایط فعلی بتواند به صورت قاطع دستور قرنطینه را بدهد تا اگر موضوعی پیش آمد دیگر خودش را به ندانستن و بعدا متوجه نشدن تبرئه نکند.

 

عضو فراکسیون امید ادامه داد: در شرایط فعلی در صورتی که دولتی وجود داشته باشد که هم اختیارات مرکز قدرت را داشته باشد و هم بتواند از اختیارات مرکز قدرت موجود در سایه استفاده کند می توان شاهد بهبود وضعیت بود.

 

عضو فراکسیون امید ادامه داد: اگرچه بخش انتخابی کشور بیشترین افراد را در اختیار دارد اما متاسفانه نقش نیروهای این بخش در تصمیم گیری و اجرا موضوعات کشور بسیار کمرنگ است.

 

نماینده شیراز در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی کشور در یک شرایط بحرانی قرار دارد ادامه داد:  هنوز مشخص نیست که چه مقدار از بودجه سال 98 محقق شده است این در حالی  است که میزان بدهی دولت هم مشخص نیست.

 

عضو فراکسیون امید در ادامه با اشاره به اینکه وجود تشتت افکار در تصمیم گیری‌ها و تغییر حرف‌های آقای روحانی ناشی از بعضی از مشکلات بودجه‌ای است ادامه داد: شاید دولت در بسیاری از مواقع مایل به کمک به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه باشد اما در واقعیت متوجه می شود که اعتبار و وضعیت مالی کشور اجازه چنین کاری را به دولت نمی دهد و در نهایت مجبور به خلف وعده می شود که نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

 

وی با بیان اینکه زمانی که یک کالایی در کشور به وفور  یافت شود  کسی  اقدام به احتکار آن نمی‌کند افزود: ایجاد یک ارتباط ثابت با جهان در شرایط فعلی می توانست در ساخت تجهییزات پزشکی وضعیت مناسب تری را برای ما رقم بزند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------