آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

ابتلای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به کرونا



اخبار,اخبار سیاسی,کرونا در مجلس
سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به ابتلای تعداد بالای نمایندگان به کرونا از برگزاری سه جلسه مجازی مجلس در روزهای گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جلسه علنی سه شنبه آینده مجلس که به صورت حضوری برگزار می‌شود با حضور و مشارکت بالای نمایندگان به نصاب دست یابد.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی با تشریح اقدامات مجلس در مقابله با بحران کرونا و حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده گفت: تاکنون غیر از جلسه علنی صحن در اسفندماه و دهها جلسه کمیسیون که در این مدت برگزار شد، با نمایندگان محترم نیز سه جلسه با استفاده از فناوری دیجیتال و از طریق ارتباط دوسویه داشته‌ایم که در این جلسات تدابیر مقابله با کرونا و نحوه جبران تبعات اقتصادی آن بررسی شد. همچنین یکشنبه قبل (۱۰ فروردین) مجلس جلسه غیر علنی داشت.

 

وی افزود: برای تشکیل جلسات به مشارکت و همکاری برخی از نمایندگان محترم نیاز است که گاه دریغ می‌شود.

 

عباسی گفت: در اوج شیوع کرونا با حضور نمایندگان و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا در صحن جلسه علنی و غیرعلنی داشتیم، اما پس از آن از سوی مرجع قانونی مقابله با بحران از ادامه جلسات حضوری منع شدیم. مسلما اگر این منع، با نظر تخصصی پزشکی و برای جلوگیری از شیوع بیماری در جامعه صورت نمی گرفت، هیئت رییسه آن‌ را نمی‌پذیرفت؛ چراکه نظر هیئت رییسه از آغاز بحران تا امروز برگزاری جلسات حضوری بوده است. اگر هیئت رییسه این منع را که با هشدار شیوع بیماری آن هم نه فقط در بین نمایندگان بلکه در بدنه جامعه همراه بود، نادیده می‌گرفت، آیا می‌توانستیم از مردم انتظار مراعات داشته باشیم؟

 

نماینده رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی جلسات مجلس را با جلسات دولت مقایسه کرده و گفته‌اند چرا جلسات هیئت دولت تشکیل شده، اما مجلس تشکیل جلسه نداده است؟ در پاسخ باید گفت: یکشنبه گذشته که دولت جلسه داشت؛ مجلس هم جلسه غیرعلنی برگزار کرد و منع ستاد مقابله با کرونا از برگزاری جلسات حضوری مجلس، تاکنون درباره جلسات هیئت دولت مطرح نبوده است. استدلال این ستاد بر این مبنا بود که جلسات هیئت دولت با ۲۰ نفر از تهران و در مقابل جلسات مجلس با ۲۹۰ نفر از سراسر کشور برگزار می‌شود که هم اجتماع به حساب می آید و هم جلسات مجلس به دلیل تماس هر یک از نمایندگان با انبوهی از مردم در استان‌ها به ویژه در ایام انتخابات متفاوت از جلسات دولت است. متاسفانه تعداد بالای نمایندگان مبتلا به کرونا نیز بر این استدلال صحه می‌گذاشت.

 

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با بیان این‌که «با همه این موانع، هیئت رییسه در ایام کرونایی چندین بار در هر هفته جلسه داشته است»، گفت: برای تشکیل جلسات مجلس، هیئت رییسه انواع راه حل‌ها را مورد بررسی قرار داد. اولویت همان طور که گفته شد، جلسه حضوری بود. حتی برای جلسه یکشنبه ۱۰ فروردین تعداد زیادی صندلی به صحن مجلس اضافه و بخش مربوط به تماشاچیان را تجهیز و آماده کردیم تا همکاران با فاصله بنشینند. با این حال منع مجدد و صریح ستاد مقابله با کرونا به هیئت رییسه ابلاغ شد که بر جنبه پزشکی نظر ستاد با وجود تمهیدات اندیشیده شده تاکید داشت‌. خوشبختانه از آنجایی که فناوری دیجیتالی دو سویه در اواخر اسفند آماده بهره برداری و به تک تک نمایندگان ارائه شده بود، جلسه روز یکشنبه را هم بر همین بستر برگزار کردیم.

 

عباسی با بیان این‌که «اسامی برخی همکاران محترم در بین غایبان جلسات دیجیتال به چشم می خورد»، گفت: با توجه به این که هیئت رییسه مجلس تمام راه‌ها را پیموده است، امیدواریم جلسه علنی مجلس که سه شنبه آینده و به صورت حضوری برگزار می شود با حضور و مشارکت بالای همکاران به نصاب دست یابد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------