آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه معاون وزیر ورزش به گشت ارشاد و برخورد سخت با جوانان

طعنه سینا کلهر معاون امور جوانان وزارت ورزش به برپایی مجدد گشت‌های ارشاد و برخورد بخاطر حجاب سینا کلهر معاون جوانان وزیر ورزش نوشت: ‏ای…

دستور روحانی به وزیر اطلاعات برای بررسی چگونگی انتشار نوار مصاحبه ظریف/ خبرگزاری نزدیک به سپاه: ۶ نفر به فایل صوتی ظریف دسترسی داشته اند



محمدجواد ظریف،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
روحانی طی دستوری به وزیر اطلاعات خواهان بررسی چگونگی انتشار نوار مصاحبه جنجالی ظریف شد.

به گزارش دیده بان ایران، در پی انتشار نوار مصاحبه محرمانه دکتر ظریف در شبکه های فارسی زبان، دکتر روحانی ریییس جمهور طی دستوری  از وزارت اطلاعات خواست تا هر چه سریعتر به موضوع چگونگی انتشار و انتقال فایل صوتی به رسانه های خارجی رسیدگی نماید.

 

سایت نزدیک به احمد توکلی با انتشار این خبر نوشت : مسولان دولت از این ماجرا ناراحت بوده و موضوع بطور جدی در حال پیگیری است. 

 

همانگونه که سخنگوی وزارتخارجه بیان کرد آنچه منتشر شده، نه یک مصاحبه رسانه‌ای بلکه یک گفت‌وگوی معمول محرمانه در دولت بوده و قرار بر محرمانگی این گفت‌وگوها است  که برای آرشیو محرمانه تهیه  می‌شده است 

 

انتشار فایل صوتی گفت و گوی وزیر خارجه با سعید لیلاز در زیر مجموعه حسام الدین آشنا تهیه شده است. بنابر این گزارش آشنا مسولیت انتشار این فایل صوتی را نپذیرفته است. 

 

***

 

خبرگزاری نزدیک به سپاه: ۶ نفر به فایل صوتی ظریف دسترسی داشته اند

خبرگزاری نزدیک به سپاه مدعی شد، فایل صوتی افشا شده مربوط به پروژه تجربه نگاری دولت با مدیریت حسام الدین آشنا بوده است که با مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان به برخی مشاوران دولت سپرده شده بود.

 

علاوه بر حسام الدین آشنا که مدیر این پروژه بوده است، نام ۵ چهره مشهور که به این فایل دسترسی داشتند مطرح شده است که برخی از آنها سابقه محکومیت امنیتی هم دارند. 

 

همان زمان نیز با توجه به سوابق منفی برخی از این افراد، دستگاههای امنیتی به ظریف با واسطه رییس دفتر جمهور تذکر داده بودند که مورد توجه قرار نگرفته بود.

 

گفتنی است این چندمین مورد نفوذ در ارکان مختلف دولت فعلی بوده است که بارها نسبت به آن تذکر داده شده و حتی  موضوع برخی سریال ها از جمله گاندو قرار گرفته بود که همواره با انکار و واکنش منفی دولتمردان مواجه می شد.

 

***

 

واکنش قالیباف به فایل صوتی ظریف

رییس مجلس شورای اسلامی به انتشار فایل صوتی وزیر خارجه واکنش نشان داد و به شدت از سخنان ظریف انتقاد کرد. 

 

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏تدبیر وشجاعت حاج قاسم میدان‌ها را فتح و معابر دیپلماسی را باز می‌کرد؛ چیزی جز سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی نمی‌تواند این حقیقت روشن را کتمان کند. حالا که ⁧‫حاج قاسم‬⁩ نیست، نخواهیم گذاشت با فرصت‌طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند و نقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------