آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اگر همه با گشت ارشاد مخالفند چرا ون ها برگشتند؟ | ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد : کار دولت است

اسفند گذشته امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان در مجلس جزئیاتی از لایجه حجاب در اختیار رسانه‌ها قرار داد که نشان می‌دهد قانون جدید تنها…

بادامچی: برخی وزرای پیشنهادی امتحان خودشان را در دولت احمدی‌نژاد پس داده‌اند/ لابی گری برای رای دادن به کابینه رئیسی



محمدرضا بادامچی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز افرادی از سوی رئیس دولت سیزدهم برای حضور در کابینه معرفی شده‌اند که در گذشته امتحان خودشان را در دولت احمدی‌نژاد پس دادند و گرفتاری‌های امروز را به وجود آوردند.

محمدرضا بادامچی در گفت‌‌وگو با ایلنا، درباره کابینه معرفی شده از سوی سید ابراهیم رئیسی که گفته می‌شود به نظر می‌رسد تخصص در معرفی افراد زیر سایه شعار جوانگرایی قرار گرفته است، گفت: در خصوص سایر وزرا از آنجا که حوزه‌ تخصصی من نیست اظهارنظر آنچنانی نمی‌توانم داشته باشم اما در خصوص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید بگویم مصاحبه‌ای از ایشان دیدم که، انسان واقعا می‌خواهد سرش را به دیوار بکوبد که وضعیت مدیریت آینده هلدینگ بزرگی مثل وزارت کار، صندوق‌های بازنشستگی و سایر زیر مجموعه‌های این وزارتخانه که اقتصاد گسترده‌ای دارد این‌طور شده که چنین وزیری در صدرش بنشیند، من بسیار تاسف خوردم.

 

نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مصاحبه‌ای از وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیدم که ایشان بیان می‌کردند ما بررسی کردیم ۲۰ میلیارد دلار پول در دست مردم است که اگر فقط ۵ میلیارد دلار آن را وسط  بگذارند، دلار به ۵ هزار تومان می‌رسد؛ اقتصاددان نیستم اما از این نظر که به خاطر معیشت کارگران و وضعیت کارخانه‌داران گوشه چشمی به این وادی دارم، می‌گویم چنین حرف‌هایی به هیچ عنوان شدنی نیست.

 

وی با اشاره به این‌که از وقتی که افاضات کابینه معرفی موردنظر آقای رئیسی مطرح شده است دلار به صورت پرشی درحال گران شدن است، عنوان کرد:  به طور مثال در جایی دیگر مشاهده کردم یکی از این آقایان گفته است که کشور را تا مدت‌ها بدون تحریم پیش می‌بریم و کارهایمان را انجام می‌دهیم، من نمی‌دانم چرا این اشخاص مراقب گفتار خودشان نیستند مگر نمی‌دانند افرادی در این سطح اگر اظهارنظرشان بدون ملاحظه باشد، تاثیرش بر معیشت جامعه و مردم و دهک‌های پایین است و آنها را به هم می‌ریزد آیا واقعاً نمی ‌دانند یک گزینه وزارتر در چنین جایگاهی نباید این گونه اظهارنظر کند!؟

 

این فعال سیاسی با بیان این‌که واقعا متاسف شدم از این اظهارنظر‌ها و آرزو دارم مجلس به این افراد رأی ندهد، گفت: امیدوارم مجلس حداقل کار درستی انجام دهد هرچند که این مجلس از خودشان است و ممکن است رأی دهند که اگر این اتفاق بیفتد، برای اقتصاد روزهای بسیار سخت و تاریکی را متصور خواهیم بود.

 

بادامچی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه کابینه معرفی شده از سوی سید ابراهیم رئیسی بسیار شبیه به کابینه احمدی‌نژاد است و حتی از این کابینه به عنوان کابینه سوم احمدی نژاد یاد می‌شود، اظهار داشت: وزرای اقتصادی که در این کابینه در نظر گرفته شده با توجه به اینکه ما امروز کشوری با شرایط خاص داریم بعید می‌دانم آن اتفاقاتی که باید را رقم بزنند.

 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور گفته ما باید یک میلیون مسکن بسازیم و در این حوزه با کمبود مسکن مواجه هستیم این امر چشم انداز تورم سنگینی را با وجود این افرادی که در حوزه اقتصادی مدنظر قرار داده‌اند، ترسیم می‌کند.

 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی افزود: در  وزارت راه و شهرسازی کسی را گذاشتند که قبلاً در بحث نفت امتحان خودش را پس داده و یا سازمان برنامه و بودجه،  از آن طرف برای وزارت اقتصاد هم کسی معرفی کرده که در مقابل این دو نفر نه نمی‌تواند بگوید، در صورتی که مدیریت  در حوزه  سازمان برنامه و بودجه و وزارت مسکن بر عهده وزارت اقتصاد است و سایر وزارتخانه‌ها باید تحت امر او باشند.

 

وی یادآورد شد: اگر سازمان برنامه و بودجه درخواستی داشته باشد، وزارت اقتصاد باید آن را تصویب کند، وزیری که معرفی شده این قامت را ندارد در مقابل‌شان تحلیل علمی و کارشناسی داشته باشد و آنها را به مسیر درستی ببرد.

 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وقتی این گونه اقدامات را در حوزه اقتصادی می‌بینیم باید تاسف بخوریم؛ چراکه بسیاری از این افراد امتحان خودشان را در کابینه احمدی‌نژاد پس دادند که این بلاها امروز بر سر کشور آمده است.

 

وی گفت: اگر آن کابینه درست بود امروز ما این وضعیت را نداشتیم، اگر مجلس هم رای بدهد امید به آینده عملکردی دولت ضعیف خواهد بود و به خصوص در حوزه جوانان فرار مغزها و مهاجرت سرعت بیشتری خواهد گرفت و چشم‌انداز خوبی دیده نمی‌شود.

 

***

 

نماینده گرمسار: لابی ها برای رأی دادن به کابینه اوج گرفت

نماینده مردم گرمسار در مجلس گفت: در مجلس کسانی هستند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد این افراد دنبال لابی هستند.

 

برنا نوشت: «اردشیر مطهری»، نماینده مردم گرمسار در مجلس، در رابطه با "ارزیابی خود از لیست کابینه دولت سیزدهم" گفت: اکثریت قریب به اتفاق افراد معرفی شده به مجلس عملکرد خوبی دارند و گزینه مناسبی برای وزراتخانه ها محسوب می شوند زیرا صاحب تجربه هستند و دانش کار دارند، در مسیر انقلاب عمل کردند و بعضی از آنها روحیه فساد ستیزی دارند و نکته حائز اهمیت، نزدیکی بعضی از این آقایان با رئیس جمهور است که این خودش نقطه قوت بزرگی است.

 

او ادامه داد: بیشترین چالش کشور در زمینه وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است که خیلی اهمیت دارد، آقایان به این مسیر و حوزه های مختلف توجه داشته باشند. در بحث راه و شهرسازی، مسکن خانواده های آسیب پذیر خیلی اهمیت دارند زیرا گرفتاری هایشان بیشتر در حوزه مسکن است. بحث اقتصادی را شخص آقای رئیس جمهور باید مدیریت کند و از پتانسیل ها و ظرفیت های بدنه دولت استفاده شود نه صرفا یک وزارتخانه خاص، یعنی این چرخه و دنده چرخ ها باید باهم بچرخند.

 

نماینده مردم گرمسار در خصوص پیش بینی خود از جلسه رای اعتماد بیان کرد: اکثریت قریب به اتفاق لیست وزرای پیشنهادی رای می آورند ولی یک تعدادی از وزرای پیشنهادی باید زودتر خودشان را به بعضی از دوستان و نمایندگان مجلس بشناسانند زیرا نمایندگان ملاحظاتی دارند که منطقی است باید وزیر پیشنهادی با نمایندگان ارتباط بگیرد و بنشیند، آنها را توجیح کند و نقطه نظرات را بگوید، آن عده قلیل از وزرای پیشنهادی غفلت نکنند و از فرصت باقی مانده استفاده شود.

 

او گفت: در مجلس کسانی هستند که تعدادشان به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد این افراد دنبال لابی هستند که باید به دنبال این باشیم که این دستها کوتاه شود دوستان وزرا هم فریب چنین افرادی را نخورند. مجلس استقلال دارد و نمایندگان محترم هم استقلال دارند. بالاخره در مجلس هم عده ای قلیل و کاسب وجود دارد. این نمایندگان قلیل خودشان را برتر می‌دانند و احساس می کنند که مجلس در دست آنها است. وزیرهای پیشنهادی بروند سراغ نمایندگان، نگاه نکنند که یک نماینده ای مطرح است و یک نماینده ای مطرح نیست. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------