آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه دولتمردان روحانی به فعال شدن مجدد گشت ارشاد

«گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز تا آنجا که من اطلاع دارم، سیره رسول گرامی اسلام و امیر ما علی علیه السلام نبود. در اجرای احکام الهی نیز جز…

همتی: آقای جلیلی شما چند سال است که در زمین ترامپ بازی کردید/ عدم پذیرش FATF پدر اقتصاد کشور را درآورده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من برخلاف دوستانی که اینجا روبروی شما هستند اقتصاد می‌دانم و از جزییات وضعیت اقتصادی کشور خبر دارم، سابقه مدیریت اقتصادی در کشور دارم ما منابع لازم برای تحقق این وعده‌ها را نداریم.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در نخستین مناظره انتخاباتی که با موضوع «اقتصاد» برگزار شد؛ در پاسخ به این سوالی درباره ابربدهکاران مبنی بر اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات مالی بانک‌ها در مورد عدم تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک‌ها به ابربدهکاران بوده است به نظر شما برای خشکاندن این پدیده چه اصلاحات ساختاری باید صورت گیرد، گفت: به نام خدای مهربان عادل، اجازه دهید اول ابراز تاسف کنم که نمایندگان توانای بخش‌های بزرگی از جامعه ایران در این مناظره حضور ندارند ازجمله زنان.

 

وی ادامه داد: مردم خیلی از شماها اینجا نماینده‌ای ندارید و به حق به این موضوع معترض هستید و می‌خواهید اعتراض خود را با قهر از صندوق نشان دهید من اما فکر می‌کنم که اعتراض موثرتر این است که با رای‌تان صحنه را تغییر دهید. ما مردم بجای انفعال نیاز داریم که علیرغم همه اختلاف‌های نظرات‌مان ائتلاف بزرگی برای جمهوریت تشکیل دهیم. ما مردم می‌توانیم یک نه بزرگ و تاثیرگذار به تهدید علیه جمهوریت بدهیم.  

 

وی ادامه داد: مردم راستش من خیلی فکر کردم که در اینجا چه وعده‌ای به شما بدهم اما صادقانه باید به شما بگویم که وضعیت اقتصادی ایران در شرایط فعلی به گونه‌ای است که اغلب وعده‌های رنگارنگ و جذابی که دیگر نامزدها می‌دهند امکان تحقق ندارد. 

 

همتی خاطرنشان کرد: من برخلاف دوستانی که اینجا روبروی شما هستند اقتصاد می‌دانم و از جزییات وضعیت اقتصادی کشور خبر دارم، سابقه مدیریت اقتصادی در کشور دارم ما منابع لازم برای تحقق این وعده‌ها را نداریم. دوست ندارم برای شما به دروغ چیزی بگویم و برای رای آوردن متوسل به دروغ شوم.

 

وی با بیان اینکه این دوستان  هیچ کدام از تولید ثروت حرف نمی‌زنند، گفت: عملا از توزیع فقر می‌گویند. هم به تولید ثروت و هم به توزیع عادلانه ثروت توجه  همزمان می‌کنم هم کیک اقتصاد را بزرگ می‌کنم و هم کیک را عادلانه تقسیم می‌کنم .

 

این کاندیدای سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای اینکه بتوانیم از این وضعیت خارج شویم به شدت و به سرعت نیاز داریم به یک سری اصلاحات اقتصادی صورت گیرد و من اینجا تنها نامزدی هستم که هم می‌فهمد اصلاحات چرا برای بودجه ضروری است و هم قوی‌ترین اقتصادان ایران حاضر هستند به من کمک کنند.

 

وی ادامه داد: وضعیت جیب شما مردم خیلی می‌تواند بهتر شود اما لازمه آن اصلاحاتی است که بقیه دوستان توانش را ندارند اما من برنامه و توانش را دارم.

 

وی خطاب به محسن رضایی درخصوص مشکلات بانک مرکزی گفت: جناب آقای رضایی بجای اینکه بگویند بانک مرکزی مقصر است بگویند چگونه خواستند با گروگان گرفتن برای کشور درآمد ارزی جور کنند. ما شش ماه است منتظر هستیم ایشان اقدامی کنند شاید درآمد ارزی‌مان به یک جایی برسد.

 

همتی خاطرنشان کرد: جناب آقای رضایی شما خودتان در مجمع چندماه ما را معطل کردید برای fatf عدم پذیرش fatf پدر اقتصاد کشور را درآورده است. شما چرا به معلول می پردازید. من از جناب آقای رضایی تعجب می کنم حتی مقام معظم رهبری مجددا این طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند و ما رفتیم التماس کردیم این مهم است. من رییس بانک مرکزی بودم و می گفتم مهمترین بحث برای من FATF است اما آقای رضایی تصمیم می گرفتند.

 

همتی در بخش دوم مناظره با بیان اینکه من قبلا گفته بودم در مقابل ۵ کاندیدا قاعدتا به ریاست جناب آقای رییسی هستم، گفت: دوستان به صورت پوششی دارند ایشان را پوشش می‌دهند اولا اگر دوستان پوششی بخواهند که من جوابشان را بدهم باید رسما قسم بخورند که تا آخر رقابت‌های انتخاباتی باقی بمانند. اگر قسم نخورند من جواب آنها را نمی‌دهم و جواب را خدمت آقای رییسی می‌دهم.

 

وی ادامه داد: اینکه نمی‌شود سه نفر به همتی حمله کنند. من دفاع می‌کنم و جواب خواهم دادم. جناب آقای جلیلی من در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفتم شما اقتصاد تجارت نمی‌فهمید. درست است یا نه؟ شما ابتدایی‌ترین مسائل فنی تجارت را بلد نیستید. چرا برای مردم بزرگ و فهیم ایران تصمیم می‌گیرید. از این همه بیانیه دادن و بیانیه خواندن خسته نشدید؟ ۲۰ سال است که بیانیه می‌خوانید.

 

وی ادامه داد: پدر کشور را درآوردید آقای جلیلی مشکل ما همین چیزهاست، چرا همه موارد را گردن بانک مرکزی می‌اندازید. آقای جلیلی ورودی ارز بانک مرکزی متوسط ۲۰ سال گذشته ۴۵ میلیارد دلار سالانه بوده است، در دو سال گذشته ۹ میلیارد دلار شده است. اگر یک راننده تاکسی به طور متوسط سالانه ۵ میلیون تومان درآمد داشته باشد، وقتی درآمدش بشود یک میلیون تومان یا باید زن و بچه‌اش را ترک کند یا باید قیمتش را ۵ برابر کند. 

 

همتی با بیان اینکه بجای اینکه قیمت دلار ۵۵ هزار تومان شود، شده ۲۲ هزار تومان دو برابر شده، تصریح کرد: آقای جلیلی شما چند سال است که در زمین ترامپ بازی کردید، پدر کشور را در آوردید. عده‌ای می‌گویند شما گفتید که FATF هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند. من مسئول بازار بودم، التهاب در بازار ایجاد شده بود من به مردم بگویم به همت آقای رضایی و جلیلی و دوستانشان  FATF  رفت در لیست سیاه. من به خاطر مردم دفاع می‌کنم. من خواستم بیشتر از این قیمت ارز بالا نرود مردم از بالار فتن قیمت ارز ضرر می‌کنند.

 

وی خطاب به زاکانی گفت: جناب آقای زاکانی خواهش می‌کنم از پوششی دربیایید. یعنی چه اینقدر متهم می‌کنید؟ اصلا شما اقتصاد نمی‌دانید. آیا دو کلاس اقتصاد خوانده‌اید؟ هسته‌ای و پزشکی را هم که معلوم است چگونه مدرک گرفته‌اید.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خطاب به رضایی گفت: شما می گویید می‌خواهم گروگان‌های آمریکایی را بگیرم فلان کنم. آقای رضایی شما می‌گویید من اقتصاددان هستم من که می‌دانم شما چگونه اقتصاد خواندید، من که از نحوه اخذ مدرک شما را خبر دارم. استادان را مجبور می‌کردید به دفترتان بیایند و به شما درس بدهند و امتحان بگیرند.

 

همتی تصریح کرد: درخواست کردید به گروه دانشکده اقتصاد وارد شوید با اکثریت آراء قاطع رد شدید. آقای رضایی من خواهش می‌کنم چیزهایی را نگویید که من مجبور شوم در این مجموعه چیزهایی را بگویم.

 

وی خطا به رییسی گفت: من خدمت آقای رییسی هم می‌گویم من احترام ویژه‌ای برای آقای رییسی قائل هستم. اما روند را می‌بینم که اینها دارند آقای رییسی را پوشش می‌دهند. 

 

همتی با طرح پرسشی از رییسی گفت: آقای رییسی من از شما سوال می‌کنم شما در سفرهای استانی به جای رفتن به کارخانه‌ها و دادن وام به آنها به زندان‌ها سر می‌زنید. اصلا این وظیفه بخش اجرایی است این وام‌ها هم که معلوم نیست چه شد. شما ۴۰ سال در قوه قضاییه بودید، رییس قوه قضاییه بودید خواهش می‌کنم اول مشکلات قوه قضاییه را حل کنید بعد بیایید مشکلات قوه مجریه را حل کنید. 

 

وی ادامه داد: شما خودتان معیشت مردم را با رای مثبت به فیلترینگ اینستاگرام تهدید کردید الان نمایندگان شما در این جا من را تهدید می‌کنند. 

 

همتی در خصوص طرح دیدگاه‌های اقتصادی گفت: من در مصاحبه‌های تلوزیونی اعلام کرده‌ام که بحث اساسی من تغییر حکمرانی اقتصادی است. سال‌ها اقتصاد را به سیاستمداران داده ایم اجازه دهید یک بار هم اقتصاددانان بیایند و سیاست تابع اقتصاد باشد. ما فرصت نداریم و باید خیلی سریع اصلاحات اقتصادی را انجام دهیم. من هم برنامه‌هایم را منتشر می‌کنم تا مردم بدانند.

 

وی با تاکید بر اینکه همیشه گفته‌ام که برای آقای رییسی احترام ویژه‌ای قائلم، تصریح کرد: اما ما اینجا رقیب هستیم. من یک شهروند عادی و استاد دانشگاه هستم اما ایشان رییس قوه قضاییه هستند این تعارض منافع ایجاد می‌کند. من نمی‌دانم که آیا امان‌نامه به من می‌دهید که بعد از اتمام این کار، پیگیری قضایی علیه من نکنید؟ با جملاتی که آقای رضایی گفتند که می‌خواهند ما را محاکمه کنند.

 

وی خطاب به رضایی گفت: جناب آقای رضایی از حضرتعالی هنوز در ارتباط با برخی از عملیات‌ها شکایت وجود دارد و همین که پیگیری نمی‌کنند شما باید خداراشکر کنید. البته شما فرمانده جنگ هستید و ما به شما و همه فرماندهان جنگ احترام می‌گذاریم. فرماندهان جنگ عزیز هستند. اما خواهش می‌کنم اینگونه صحبت نکنید. من حتما اگر رییس‌جمهور شوم شما را به عنوان یکی از مخلین اقتصادی کشور که وضعیت معیشت مردم را به این روز انداخته به آقای رییسی معرفی می‌کنم.

 

 همتی ادامه داد: کشور را به این روز انداخته‌اید و بعد می‌گویید بانک مرکزی مقصر است. اقتصاد کشور را بسته‌اید تمام ارتباطات ما را بسته‌اید جناب آقای جلیلی شما می‌گویید چرا صادرات ما کمتر از افغانستان است، معلوم است کسی از ما کالا نمی‌خرد. 

 

وی ادامه داد: از موقعی که شما بیانیه‌خوانی را شروع کرده‌اید چه اتفاقی در کشور افتاده؟ رشد اقتصادی ما طی یک دهه نیم درصد شده است. یعنی کل رشد ما ۵ درصد بوده است، این موضوعات خنده ندارد این‌ها گریه دارد. ما باید سالی ۸ درصد رشد اقتصادی می‌داشتیم یعنی در طول یک دهه گذشته باید ۸۰ درصد ثروت مردم زیاد می‌شد اما شما آن را ۵ درصد کردید و مردم را فقیر کردید حالا ایده می‌دهید؟ خواهش می‌کنم شما، دوستان و شرکت‌هایتان پایشان را از اقتصاد بیرون بکشند وضعیت اقتصاد درست می‌شود. 

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تعطیلی کارخانجات گفت: قبول دارم باید به واحدهای تولیدی کمک کرد اما آیا واحدهای تولیدی را بانک‌ها تعطیل کرده‌اند یا خود قوه قضاییه تعطیل کرده است. شما دادستان بودید، معاون اول بودید جلوی آن را می‌گرفتید آن موقع. چرا جلوی آن را نگرفتید؟

 

همتی خاطرنشان کرد: حالا هم که این کار را می‌کنید کار بسیار خوبی است و من از شما تقدیر کنم. اما چرا هر شب ۲۰:۳۰ اول خبر، خلاصه خبر می‌رود؟ چرا مانند سوپرمن شما را مطرح می‌کنند؟ معلوم بود که می‌خواهید برای انتخابات بیایید من برای اینکه به اینجا بیایم از مسئولیتم عزل شدم و به عنوان یک فرد عادی در مقابل رییس قوه قضاییه هستم و با افرادی که پوششی از شما دفاع می‌کنند صحبت می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: مگر می‌شود در یک مناظره تلوزیونی ۵ نفر همه به یک نفر حمله کنند. این پول‌ها را از کجا در ستادهایتان آورده‌اید که این همه علیه من تبلیغ می‌کنید. آقای جلیلی، آقای زاکانی، آقای قاضی زاده هاشمی، مردم که بهتر می‌توانند قضاوت کنند. مردم خودتان قضاوت کنید.

 

همتی در بخش دوم مناظره در پاسخ به سوالی با موضوع کنترل قیمت و تنظیم بازار مبنی براینکه در طول سال‌ها دولت برای کنترل سبد در بازارها اقدامات دستوری از جمله قیمت‌گذاری کرده از نظر شما این شیوه چقدر در کنترل قیمت‌ها موفق بوده است آیا این شیوه در دولت شما ادامه خواهد یافت در غیراینصورت راهکار شما برای تنظیم بازارها چیست، گفت: اولا همین اول بگویم من نماینده آقای روحانی نیستم من از بانک مرکزی کنار گذاشته شدم به دلیل اختلاف نظری که با ایشان داشتم اما آقای روحانی هم قوی‌تر هم سیاسی‌تر هم دنیادیده‌تر و هم از نظر فن بیان بهتر از همه شما بود اما ایشان هم مشکل شما را داشت و آقای روحانی بینش اقتصادی نداشت و گرفتاری من هم همین بود.

 

وی ادامه داد: جناب آقای رییسی گفتند دو گروه اقتصاددان نظر می‌دهند اما اگر بینش اقتصادی نداشته باشید، از بین دو گروه اقتصاددان باید کدام را انتخاب کنید. در دنیا این مسائل حل شده است. آن کسی که تصمیم اقتصادی می‌گیرد، باید بینش اقتصادی داشته باشد من برنامه مفصلی دارم اما در قسمت اول به دلیل اینکه هر ۵ نفر علیه من صحبت کردند، مجبور شدم پاسخ دهم. اما برنامه مفصلی دارم.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری درباره قیمت‌گذاری دستوری در بازارها گفت: باید بگویم که معتقد به قیمت دستوری نیستم معتقدم دولت نباید در این مسائل جزیی مانند قیمت‌گذاری گندم، واردات لاستیک و اقداماتی مانند نهاده‌های کشاورزی وارد شود. دولت باید در زیرساخت‌ها سرمایه‌گذاری کند و در این مسئله وارد شود.

 

همتی تصریح کرد: مشکل قیمت‌ها در نقدینگی است ما باید نقدینگی را کنترل کنیم. رابطه بین کسری بودجه و بانک مرکزی باید حل شود من حتما از استقلال بانک مرکزی به طور جدی حمایت می‌کنم مشکل ما ساختاری است. ساختار بودجه که هر روز روی آن می‌دمند و هزینه‌ها را بالا می‌برند و در بانک مرکزی تبدیل به پایه پولی می‌شود. حالا درآمدهای ارزی کشور به دلیل تحریم کاهش پیدا کرده و مشکل مضاعف شده است.

 

همتی با بیان اینکه قیمت‌گذاری در دنیا شکست خورده است، تاکید کرد: اینکه می‌گویند باید با گران فروشی مبارزه کنیم، با گران فروشی که نمی‌‌شود مبارزه کرد. گران فروشی و گرانی نتیجه تورم است. قیمت‌ها نسبی خودشان را جواب می‌دهند وقتی در یک بازاری قیمت بالا می‌رود در بقیه بازارها هم قیمت بالا می‌رود.

 

وی ادامه داد: دولت باید کنترل نقدینگی کند و اگر نقدینگی را کنترل کنیم و پایه پولی را که به جامعه تزریق می‌شود بتوانیم خنثی کنیم، یکی از راه‌ها ورود ارز بود اما ارزهای ما مسدود شده است و ارز جدید برای بانک مرکزی نیامده است. بنابراین من فکر می‌کنم راه آن اقتصادی است و من برای تولید تورم و رشد، برنامه‌های وسیعی دارم و در موقع مناسب برای ملت بزرگ ایران توضیح مفصل خواهم داد.

 

همتی در پاسخ به این سوال که در بخش کشاورزی مصرف هنگفت آب است جنابعالی چه راهکاری برای جلوگیری از ضرر هنگفت در حوزه مصرف آب اتخاذ خواهید کرد، گفت: بحث بخش کشاورزی بسیار مهم است. زندگی روستاییان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی است و برنامه مفصلی را برای اینکه بتوانیم کشاورزی را از این وضعیت نجات دهیم، داریم. 

 

وی ادامه داد: سالی ۱۴ میلیارد دلار نهاده‌های کشاورزی وارد می‌کنیم البته اخیرا مقداری کاهش پیدا کرده است و در حد ۱۲ میلیارد دلار است که بخشی از آن دلار ۴۲۰۰ تومانی است که به دلیل ورود نهاده‌هایی هستند که ضروری هستند و بخشی از آن نیز با ارز نیمایی وارد می‌شود. 

 

همتی  با اشاره به بحران آب گفت: ۷۵ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است. مسئله آب البته مسئله مهم سی سال آینده همه کشورها است ما حتما باید از نظر نوع کشت و نوع آبیاری باید اقدامات جدی را انجام دهیم.

 

همتی با اشاره به قیمت گذاری محصولات کشاورزی گفت: نکته‌ای که در بخش کشاورزی در کنار آب وجود دارد مسئله قیمت گذاری محصولات کشاورزی است ما تا به حال خرید تضمینی‌مان خرید تضمین قیمت بوده است در حالی که باید تضمین خرید کنیم به قیمت روز. مشکل کشاورزان در حال حاضر همین است. مسئله انتقال به بازار مصرف مسئله دوم کشاورزان است. 

 

وی ادامه داد: در شب عید دیدیم که چه اتفاقی افتاد. خیلی از میوه‌هایی که در دست کشاورزان بود با قیمت ۲ الی ۳ هزار تومان خریدند و در بازار با قیمت ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار فروختند این به دست واسطه‌هایی که فعال هستند در بخش کشاورزی انجام می‌شود. ما باید انبارهایی را در بخش کشاورزی ایجاد کنیم و باید بتوانیم اینها را منتقل کنیم از طریق بازار بورس کالا به فروش برسانیم و نباید اینگونه باشد که تولیدکننده کشاورزی ما مجبور به پیش فروش کالاهایش با قیمت‌های بسیار پایین شود. 

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه مسئله کشاورزی ما بسیار پیچیده است، گفت: باید بپذیریم که ما در روستاها و در بخش‌های مهمی نتوانستیم نظام پایدار کشاورزی را برقرار کنیم و نتوانستیم استان‌هایی که جنبه کشاورزی را دارند صنعتی کنیم مانند شهرهای شمالی در استان‌های شمالی. 

 

همتی تصریح کرد: من فکر می‌کنم در ارتباط با کشاورزی بحث‌های بسیار پیچیده ای داریم، آب مسئله مهمی است، سم و کود به سختی و با قیمت‌های بالا به دست کشاورزان می‌رسد، همچنین بحث قیمت‌گذاری بحث بسیار مهمی است. من برای همه این‌ها برنامه دارم.

 

همتی درباره برنامه‌هایش گفت: من فکر می‌کردم جناب آقای زاکانی پوششی هستند اما فهمیدم سوپر پوششی هستند و بیش از این وقت خودم را صرف پاسخ دادن به ایشان نمی‌کنم. نکته دیگر این است که من به بانک مرکزی آمده‌ام و افتخارم این است که در شرایط بسیار سخت بانک مرکزی را اداره کردم و اجازه ندادم کشور ایران ونزوئلا شود و مطمئن باشید اجازه نمی‌دهم اقتصاد کشورمان به سمت اقتصاد کره شمالی برود.

 

وی خطاب به مردم ادامه داد: مردم من هنوز پیروز این انتخابات نیستم چون اکثر شما تصمیم دارید رای ندهید، اما از شما دعوت می‌کنم لطفا تجدیدنظر کنید. برای تقویت جمهوریت نیاز داریم قدرت بی‌قدرتان را نشان دهیم. ما برای احیای توسعه کشور زمان نداریم. ما ایرانیان دیگر حق و فرصت اشتباه کردن نداریم، جامعه ایران در حال پیر شدن است. ۴ سال دیگر یک سری فرصت‌های طلایی توسعه ایران از دست می‌رود و میلیون‌ها ایرانی می‌توانند از زیر خط فقر بیرون بیاییند اگر این چهارسال از دست نرود. 

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: همسایه‌های ما در حال جلو زدن از ما هستند؛ اگر امروز درست انتخاب نکنیم،  ۲۰ سال دیگر همچنان داریم قیر رایگان و ارز ۴۲۰۰ تومانی توزیع می‌کنیم. حتی از عراق و پاکستان هم عقب می‌افتم ما الان به همت شهید سلیمانی‌ها قدرت منطقه هستیم باید اقتصاد اول منطقه هم باشیم اما نیستیم اگر امروز درست انتخاب کنیم، الگوی اقتصادی منطقه خواهیم شد.

 

وی ادامه داد: در میان نامزدهایی که امروز روبروی شما هستند؛ من توانایی و دانش این کار را دارم. اگر یکایک شما بخواهید هم یک سری از مشکلات اقتصادی کشور حل می‌شود و بعد از چند سال جنگ تحمیلی جامعه مان نفس می‌کشد و روی ریل توسعه می‌افتد و همچنین جمهوریت تقویت می‌شود. خیلی‌ها نتیجه انتخابات را از پیش مشخص می‌دانند اما ما می‌توانیم نتیجه صحنه را تغییر دهیم. کمکی که من از شما می‌خواهم و از شما بر می‌آید این است که اولا خودتان رای دهید و اگر اعتراض هم دارید اعتراض‌تان را با رای به من نشان دهید.

 

همتی گفت: همچنین در همین هفته تلاش کنید نظر ده نفر دیگر را تغییر دهید و با خودتان همراه کنید. لطفا بشمارید لااقل ده نفر. بحث پیروزی من نیست. ما مردم می‌توانیم ببریم، ایران هم می‌تواند ببرد، جمهوریت هم می‌تواند ببرد ما مردم می‌توانیم بازی و صحنه را عوض کنیم به نفع جمعوریت و به نفع فرزندان مان و به نفع ایران تغییر دهیم. 

 

وی ادامه داد: انشالله در ۲۸ خرداد با حضور چشمگیر خودمان در پای صندوق های رای جواب خوبی را به کسانی که فکر می‌کنند جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی ضعیف شده است، بدهید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------