آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کاظم صدیقی سخنران مراسم شب قدر دانشگاه امام صادق خواهد بود

بنابر اعلام دانشگاه امام صادق، کاظم صدیقی مدیر حوزه علمیه ازگل، سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه خواهد بود. این دومین سخنرانی صدیقی امام…

اطلاعات آنلاین: جهان دید، «جام جم» ندید/ «سانسور کامل» نبرد ایران و طالبان در بخش‌های خبری صداوسیما!



درگیری مرزی ایران و طالبان ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

اطلاعات آنلاین نوشت: بررسی خبرهای شب گذشته سیما نشان می‌دهد که درگیری مرزی ایران و طالبان هیچ جایی در اخبار تلویزیون نداشته است.

 

بخش‌ خبری شبانگاهی شب گذشته شبکه سه هیچ خبری درباره درگیری مرزی ایران و طالبان منتشر نکرد. در خبر شبانگاهی شبکه سوم سیما که نزدیک به بیست دقیقه طول کشید گزارش هایی چون نمایشگاه نقاشی آثار یک هنرمند عراقی، جشن دختر آسمانی در اصفهان، نشست معاون اول رئیسی با دیپلمات ها، تشکل قرارگاه جوانی جمعیت و...پخش شد!

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد در بخش‌های مختلف خبری نیز نه به درگیری نیروهای مرزبانی ایران و طالبان در پاسگاه مرزی ساسولی زابل اشاره‌ای شده و نه به علت درگیری!

 

در خبر بیست و سی نیز در خبری کوتاه، از درگیری مرزبانان با «افراد مسلح» یاد شده و هیچ اشاره‌ای به «طالبان» نشده است! همچنین در این بخش خبری گفتگوهای ایران و طالبان نیز به گفتگو میان مسئولان محلی ایران و افغانستان اکتفا شده است.

 

این در حالی است که خبر درگیری و شهادت یک مرزبان ایرانی، در تمام رسانه‌های داخلی و خارجی انعکاس داشته است و حتی خبرگزاری جمهوری اسلامی از حواشی شهادت مرزبان جوان و حال و هوای منزل این سرباز وطن نیز گزارش‌های تصویری منتشر کرده است!

 

نکته قابل تامل، بررسی این حادثه در اغلب برنامه‌های صبحگاهی صداوسیما بر اساس روایت روزنامه‌های امروز است!

 

برخی کارشناسان نبود استراتژی مشخص در موضوع مواجهه با «طالبان» را علت بایکوت خبری و یا عدم انعکاس اخبار اخیر درباره طالبان در صداوسیما عنوان می‌کنند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------