آخرین اخبار سیاسی

علوی بروجردی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

علوی بروجردی: مردم این وضعیت را از ما آخوندها می‌بینند/ مردم دیگر نمی‌توانند تحمل کنند

دیده بان ایران نوشت: آیت الله علوی بروجردی: وضع مردم خیلی بد است. کاری بکنید. مردم دیگر نمی‌توانند این وضعیت را تحمل کنند. باید چند فرد…

نامه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران به روحانی: تجمعات انسانی را ممنوع کنید، پروتکل هم فایده ای ندارد



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی ,روحانی
از ورود افراد و مراکز غیرمسئول که عقاید و احساسات عمیق و پاک مذهبی ملت را دستاویز رفتارها و اعمال غیرمسئولانه خود قرار می دهند جلوگیری کنید.

به گزارش عصر ایران،انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران در نامه ای به رئیس جمهور هشدار داد حتی پروتکل های بهداشتی نیز قادر به جلوگیری از شیوع کرونا در تجمعات انسانی نیست. 

 

متن نامه بدین شرح است:

 

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران 

 

با سلام و تحیات

همانگونه که مستحضرید مردم سراسر دنیا یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین بحرانهای قرن اخیر را تجربه می کنند و ملت ایران نیز با همه‌گیری این بیماری سخت دست به گریبان بوده و زندگی آحاد جامعه با دشواری های جدی مواجه گردیده‌است. 

 

شوربختانه همچنان خبر ابتلا و درگذشت تعداد زیادی از هموطنانمان و به سوگ نشستن بسیاری از خانواده‌ها در غم فقدان عزیزانشان در صدر اخبار قرار دارد، پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان ماه هاست بار این بیماری را به دوش می کشند و ما شاهد خستگی و فرسودگی این عزیزان و خاموشی شمع وجود تعدادی از همکارانمان، این سرمایه‌های ذیقیمت ایران‌زمین هستیم.

 

بحران حاضر علاوه بر تهدید جدی سلامتی همه آحاد جامعه حائز ابعاد اجتماعی اقتصادی و روانی قابل توجهی بوده و تنش های شدیدی را به جامعه تحمیل نموده‌است. 

 

تجربه ماه های اخیر حاکی‌است که عدم اتکا به نقشه راه علمی در مدیریت بحران، مشتمل بر برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت و غلبه حواشی بر متن، منتهی به ناکام ماندن تمامی تلاش های مدیریتی در کنترل بیماری و زحمات کادر درمان شده و همچنان شاهد گسترش سایه شوم بیماری باشیم.

 

بدون تردید برگزاری تجمعات انسانی که حتی رعایت پروتکل های بهداشتی نیز قادر به پیشگیری از انتقال بیماری در آنها نیست یکی از بسترهای خطرناک گسترش بیماری‌است که منتج به لجام گسیختگی هر چه بیشتر بیماری می‌گردد.

 

از آنجایی که عدم تشکیل تجمعات یکی از اصول پروتکل های بهداشتی پیشگیری از بیماری کووید-19 بوده و سخن راندن از رعایت اصول بهداشتی در آنان نقض غرض خواهد بود از این رو ممنوعیت آنها از ضروریات کنترل بیماری است زیرا اگر این اقدامات منجر به ایجاد مخاطره برای جان حتی یکی از هموطنانمان گردد حمل بر قصور و بی مسئولیتی خواهدشد.

 

این انجمن به عنوان تشکلی صنفی و سیاسی که تامین و ارتقا سلامت جامعه را یکی از آرمان های خود و اصلی‌ترین حق ملت بر حاکمان می شمارد، بر اتخاذ تدابیر موثر علمی به عنوان ضرورت مدیریت شرایط حاضر تاکید نموده و ضمن قدردانی از جنابعالی و تمامی آنانی که که در روزهای سخت گذشته بر این مردم، درکنار آنان بوده و تمامی مساعی خود را معطوف به حفظ سلامت جامعه نمودند به ویژه همکاران تلاشگر ما در عرصه بهداشت و درمان، از جنابعالی به عنوان سکاندار امور اجرایی کشور در طوفان سخت پدید آمده می خواهیم تا با اتکا به آرا و تجربیات علوم پزشکی علی‌الخصوص در زمینه همه‌گیری‌شناسی در کنترل هر چه سریعتر بیماری تلاش نموده و بدون هرگونه تحفظ، توجه به حواشی و جلوگیری از ورود افراد و مراکز غیرمسئول که عقاید و احساسات عمیق و پاک مذهبی ملت را دستاویز رفتارها و اعمال غیرمسئولانه خود قرار می دهند در ایفای رسالت تاریخی خویش گام بردارید.

 

انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران

                                                              

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------