آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

انتقاد یک حقوقدان به طرح های اخیر نمایندگان مجلس یازدهم/ نعمت احمدی: می خواهند آبرو و حیثیت کشور را ببرند



 اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی , نعمت احمدی
یک حقوقدان با اشاره به طرح مجلس برای ممنوعیت خروج مسئولین از کشور پس از پایان دوره خدمت گفت: آقایان با طرح کارشناسی نشده حیثیت و آبروی کشور را در دنیا می‌برند؛ چرا باید مسئولین را ممنوع الخروج کنیم. 

 به گزارش برنا، نعمت احمدی، در رابطه با طرح مجلس برای ممنوعیت خروج مسئولین از کشور پس از پایان دوره خدمت گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه هر تصمیمی را می‌تواند تصویب کند. اصولا مصوبات مجلس یا طرح است یا لوایحی که دولت ارائه می کند اگر شورای نگهبان آن‌ها را تایید کرد، جنبه قانونی پیدا می کند.او افزود: به یاد داشته باشیم که مجلس باید لوایح قانونی بنویسد. این لوایح یا لوایح قضایی هستند که قوه قضاییه بعد از کارهای کارشناسی آنها را به مجلس می‌فرستد و یا لوایحی هستند که قوه مجریه با کار کارشناسی آنها را می فرستد، اینکه نمایندگان مجلس از حق خود یعنی طرح استفاده می کنند، صحیح است ولی طرح های اخیر عموما خام هستند و کار کارشناسی شده بر روی آنها انجام نگرفته است و چند نماینده با هم تصمیم گرفته‌اند تا قانونی، تصویب شود.

 

احمدی اظهار کرد: قانون مثل بازی شطرنج است، وقتی می‌خواهید مطلبی را به قانون تبدیل کنید، گویی پشت صفحه شطرنج نشسته اید و قبل از هر حرکتی باید ببینید تاثیر این حرکت به حرکات دیگر چیست. آیا سرانجام تو را مات می کند یا نه؟ وقتی در گذشته قانونی وجود داشت و حال شما می‌خواهید، آن قانون را اصلاح کنید و تغییر بدهید، باید بگویید که قانون فعلی یا قانون سابق چه اشکال و ایرادی دارد که تصمیم بر اصلاح یا تغییر آن، دارید.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------