آخرین اخبار سیاسی

پزشکیان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

دریافتی ناچیز کارمندان دولت بستر اشاعه فساد اداری است/ FATF داخلی می‌تواند مانع بروز فساد شود

وزیر بهداشت و درمان در دولت اصلاحات می‌گوید: وقتی چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد افراد برای گرفتن و دادن مبالغی تحت عنوان «شیرینی» توجیه پیدا…

کیهان دوباره، تمام قد حامی طالبان شد | نماینده مجلس: حکومت طالبان،خواست مردم افغانستان است!



طالبان,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

 

کیهان نوشت:باور کنیم طیف موسوم به اصلاح‌طلب تفاوت‌های بنیادین داعش و طالبان را نمی‌داند؟! یا اینکه می‌دانند و به عمد می‌خواهند با ارائه تحلیل اشتباه کشور را دچار محاسبات جبران ناپذیر کنند؟

 

در این مورد فقط به ذکر یک نکته جهت آگاهی روزنامه اصلاح‌طلب بسنده می‌کنیم که داعش نیرویی ملی یا برآمده از یک ملت نبود که در حیطه سرزمینی خود مشغول به نبرد باشد.

 

داعش نیروهایی از ملیت‌های مختلف (از عربستانی، مصری، مراکشی تا چچنی و فرانسوی و انگلیسی و...) بودند. این افراد با نیت به زانو درآوردن کمربند مقاومت از ایران، عراق و سوریه تا لبنان و سپس غزه به این منطقه گسیل شده بودند. اما طالبان یک نیروی ملی است.

 

این یعنی آنها حتی اگر گرایش‌های رادیکال سلفی‌ها را نیز داشته باشند باز درحیطه سرزمینی خود مدعی هستند و مدعی هیچ کشور دیگری نیستند. طالبان به صراحت می‌گوید که می‌خواهد با کشورهای همسایه خاصه ایران و پاکستان و روسیه روابط حسنه داشته باشد اما داعش به صراحت می‌گفت هدف غایی ما راه‌انداختن حمام خون در تهران و دیگر شهرهای ایران است.

 

گفتنی است کیهان مدتی قبل از طالبان حمایت کرد؛بعد که حملات به آنها زیاد شد عقب نشست و حالا دوباره به حمایت تمام قد برخاسته است.

 

 نماینده مجلس: حکومت طالبان،خواست مردم افغانستان است و رفتار معقولی دارند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:محمد پاکمهر، نماینده بجنورد در مجلس با دفاع از طالبان گفت مردم افغانستان طالبان را قبول دارند و حکومت‌شان خواست خود مردم افغانستان است و این یک موضوع داخلی است.

 

او افزود طالبان داعش نیست و با طالبان گذشته فرق دارد؛ آنها تغییر رویه داده‌اند و به زنان احترام می‌گذارند.

 

این نماینده مجلس ادعا کرد طالبان کشتار را در دستور کار ندارند و رفتارشان با مردم معقول است.

 

این نماینده مجلس در شرایطی مدعی تغییر رویه گروه تروریستی طالبان شده که تصاویر اعمال خشونت و اخبار کشتار این گروه تروریستی در مناطق مختلف افغانستان به‌ویژه در یکماه گذشته پیاپی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. ضمناً برخلاف گفته این نماینده مجلس، علاوه بر اقوام تاجیک، ازبک و هزاره که طالبان را قبول ندارند، حتی ۸۰ درصد پشتون‌ها نیز با گروه تروریستی طالبان که از قوم پشتون هستند مخالفند.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------