آخرین اخبار سیاسی

توماج صالحی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی

توماج صالحی از یک اتهامش تبرئه شد

وکیل توماج صالحى⁩ اعلام کرد این خواننده رپ از اتهام نشر اکاذیب و تشویق به اعمال خشونت‌آمیز در رابطه با ویدیوی منتشرشده در آذرماه ۱۴۰۲ تبرئه…

رئیسی: پرداخت ماهیانه ۴۰۰ هزار تومان به هر فرد کار سختی است/ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند



  رئیسی,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی
سید ابراهیم رئیسی یکی از مشکلات کشور را نحوه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و اظهار داشت: عملا بخش‌عمده ای از آنچه تحت عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شد، در خدمت جریان فساد و رانت بود. در واقع هم هدررفت منابع کشور را داشتیم هم یارانه ها به مردم نمی‌رسید لذا منظور جلوگیری از ادامه این وضعیت تصمیم گرفته شد این مبلغ بجای پرداخت به حلقه اول تامین کالا یعنی واردکننده ها به حلقه آخر و ذینفع اصلی یعنی خود مردم و مصرف کنندگان داده شود. 

به گزارش ایسنا،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با جمعی از علما و روحانیون اهل سنت با اشاره به تلاش های جدی دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم تصریح کرد: دولت به دغدغه های مردم که به روحانیون منتقل می‌شود، توجه و برای رفع این مشکلات تلاش می‌کند.

 

رئیسی با تشریح وضعیت کشور در زمان آغاز بکار دولت سیزدهم، گفت: کسری بودجه نزدیک به ۵۰۰ هزار میلیاردی، باقی ماندن بدهی ماهانه ۱۰ هزار میلیاردی، فوت قریب به ۷۰۰ نفر در روز با ویروس منحوس کرونا، وجود تورم بی سابقه، تزریق رانتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به بازار و وضعیت نامطلوب ذخایر کالای اساسی در کشور از موضوعاتی بود که دولت در روزهای آغاز بکار خود با آن‌ها درگیر بود.

 

بخش‌عمده ای از ارز ترجیحی، در خدمت جریان فساد و رانت بود

رییسی یکی از مشکلات کشور را نحوه پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی دانست و اظهار داشت: عملا بخش‌عمده ای از آنچه تحت عنوان ارز ترجیحی پرداخت می شد، در خدمت جریان فساد و رانت بود. در واقع هم هدررفت منابع کشور را داشتیم هم یارانه ها به مردم نمی‌رسید لذا منظور جلوگیری از ادامه این وضعیت تصمیم گرفته شد این مبلغ بجای پرداخت به حلقه اول تامین کالا یعنی واردکننده ها به حلقه آخر و ذینفع اصلی یعنی خود مردم و مصرف کنندگان داده شود.

 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پرداخت ۴۰۰ هزار تومان بصورت ماهیانه به هر فرد کار سختی است اما کارشناسان این روش را گامی برای نزدیک شدن به عدالت و رفع فقر مطلق می‌دانند گفت: این اقدام همه عدالت نیست بلکه یک گام برای عادلانه تر شدن وضعیت اقتصادی است.

 

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مهم هموطنان و علمای اهل سنت در تاریخ کشور، گفت: شما علما و اندیشمندان در بلاد خود منشا خدمات بسیاری هستید و سال‌ها است که شیعه و سنی در ایران اسلامی با یکدیگر زندگی می‌کنند.

 

رئیسی به درخواست برخی از علمای اهل تسنن برای استفاده بیشتر از آنها در سمت‌های مدیریتی اشاره کرد و گفت: استفاده از شایستگان امری مهم و ضروری است و ملاک برای دولت، کارآمدی است و در هر استان که می‌روم بر استفاده از نیروی بومی در آن استان تاکید دارم.

 

رئیسی همچنین بر ضرورت سامان‌دهی به وضعیت کوله بران و سوخت بران تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در گذشته درآمدهای مرزی به مرزنشینان داده می‌شد و بازارچه‌های مرزی فعال می‌شدند شاهد مشکلات فعلی مرزنشینان نبودیم وبه وزیر کشور دستور داده ام نسبت به فعال شدن بازارچه های مرزی تعطیل شده اقدام نماید.

 

شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رشد جریان‌های تکفیری در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: باید مراقب نفوذ تفکرات تکفیری و سلفی در کشور باشیم؛ شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو روی یک سکه هستند و هر دو ضد وحدت جهان اسلام هستند حال آنکه وحدت برای جمهوری اسلامی ایران یک راهبرد است نه یک امر تاکتیکی.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------