نحوه انتخاب یک کتاب خوب



نحوه انتخاب یک کتاب خوب و مناسب

عاشق خواندن هستید؟ آیا هرگز نمی دانید که می خواهید بخوانید؟ شما هزاران بار کتاب مورد علاقه خود را خوانده اید، و می خواهید چیز جدیدی را بخوانید اما نمی دانید چه کتابی می خواهید بخوانید. شما می خواهید به کتابخانه بروید اما تصمیم نگرفته اید که چه کتابی را انتخاب کنید. اگر اطلاعات صحیحی دارید، انتخاب کتاب بسیار آسان است!

 

روش های انتخاب کتاب

 

آشنایی با مراحل انتخاب کتاب

لیستی از پاسخ دادن به این سؤالات را تهیه کنید:

کدام ژانر کتاب را دوست دارید؟ علمی، تخیلی، ماجراجویی، رمز و راز، غیر داستانی، داستان، داستان واقعی؟

کدام نویسندگان را دوست دارید؟ کتابهای تحقیقاتی توسط نویسندگانی که در گذشته از آنها لذت برده اید. شانس آنها وجود دارد که انتشار دیگری داشته باشند که شما نیز از آن لذت خواهید برد و با جستجوی نویسندگان می توانید بیشتر از همان نوع کتاب هایی که نویسنده نوشت، استفاده کنید.

 

آیا یک نوع کتاب یا کتاب خاصی وجود دارد که دوست دارید آن را امتحان کنید؟ اگر وجود دارد، کتاب را جستجو کنید و خلاصه آن را بخوانید. این به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا کتاب مناسب شماست یا خیر.

 

آیا کتاب هایی در یک سری خاص وجود دارند که دوست دارید بخوانید؟ اگر سریال را می شناسید می توانید سریال را بصورت آنلاین جستجو کنید و می توانید کتاب ها را پیدا کنید. همچنین می توانید به کتابخانه بروید و ببینید سریال مورد نظر شما را دارند یا خیر.

 

علاقه های شما چیست؟ سرگرمی های خود را در جستجوی فهرست کتابخانه خود قرار دهید و آن را روی "کلید واژه" تنظیم کنید. با این کار کتاب هایی پیدا خواهید کرد که می توانید بخوانید که ممکن است دوست داشته باشید.

 

لیستی از علاقه های خود تهیه کنید

 

خانه خود را جستجو کنید اغلب اوقات کتابهای خوب بی سر و صدا در خانه شما جمع می شوند. شاید یکی را فراموش کرده باشید، یا کسی که با شما زندگی می کند، دو کتاب خوب داشته باشد. همچنین با جستجوی خانه خود می توانید کتاب هایی را برای خود بیابید که بتوانید آنها را بخوانید و حتی هزینه ای هم برای شما نخواهد داشت.

 

از کسی بخواهید که کتاب خوبی را پیشنهاد کند. می توانید از خواهر و برادر بزرگتر خود، مادرتان، پدرتان، بهترین دوست تان یا حتی معلم انگلیسی خود بپرسید. دوستان یا خانواده ای که با آنها چیزهای مشترکی دارید، اغلب می توانند توصیه های عالی برای کتاب ارائه دهند.

 

کتابفروشی های محلی غالباً توصیه های شگفت انگیزی دارند و وقتی با شما آشنا می شوند، حتی بهتر هم می شود! باید از افرادی بپرسید که همان ژانر کتاب هایی را که خوانده اند و شما دوست دارند، تا بتوانید با کتاب هایی که خوانده اید مطابقت داشته باشند.

 

بررسی های کتاب را در روزنامه ها و مجلات بخوانید. لیست های پرفروش منتشر شده در اکثر روزنامه ها یا مجلات هفتگی را بخوانید. دریابید که کدام کتاب های جدید منتشر شده اند.

 

به یک باشگاه کتاب بپیوندید. عضو باشگاه کتاب اغلب راهی برای تجربه کتابهای جدید است که شاید هرگز انگیزه ای برای خواندن آنها نداشته باشید. پیوستن به یک باشگاه کتاب یا ایجاد یک باشگاه کتاب به شما کمک می کند تا بدانید چه کس دیگری همان کتاب های شما را دوست دارد، و می توانید کتاب هایی را که دیگران خوانده اند و درباره آنها بحث کرده اید بخوانید. از افرادی که دوست دارند کتاب بخوانند برای عضویت در باشگاه کتاب خود استفاده کنید.

 

ببینید کتابخانه یا کتابفروشی دارای رایانه است یا خیر. اگر این کار را انجام داد، به موتور جستجوی کتابخانه مراجعه کنید. می توانید از موتور جستجو برای یافتن یک کتاب خاص، کتاب های یک نویسنده خاص یا هر چیزی به اندازه ژانر خاص استفاده کنید. همچنین می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

 

به موتور جستجوی کتابخانه مراجعه کنید و کتاب یا نویسنده خود را پیدا کنید

 

ببینید کتابخانه یا کتابفروشی دارای رایانه است یا خیر. اگر رایانه دارد، به موتور جستجوی کتابخانه مراجعه کنید. می توانید از موتور جستجو برای یافتن یک کتاب خاص، کتاب های یک نویسنده خاص یا هر چیزی به اندازه ژانر خاص استفاده کنید. همچنین می توانید این کار را در خانه انجام دهید.

 

از کتابخانه یا فروشنده کتاب در مورد محل کتاب هایی که می خواهید بپرسید. او خوشحال خواهد شد که به شما کمک کند.

 

در قسمت هایی که به آن علاقه مند هستید، بروید. هر چیزی که جذاب به نظر می رسد، انتخاب کنید و قسمت پشتی کتاب را بخوانید. هر جا که خلاصه باشد، از پشت کتاب یا فلپ داخل آن بچسبانید. اگر این توجه شما را به خود جلب می کند، صفحه اول یا فهرست را بخوانید. اگر هنوز توجه شما را به خود جلب می کند، احتمالاً این کتاب خوبی برای شما است. این موضوع ممکن است برای شما جالب باشد، اما سبک نوشتاری می تواند برای لذت بردن از آن کلیدی باشد. اگر جالب به نظر می رسد، آن را انتخاب کنید. این کار را تا چند کتاب ادامه دهید.

 

در قسمت هایی که به آن علاقه مند هستید، بروید

 

مکانی برای نشستن پیدا کنید یا در صورت لزوم بایستید و فصل اول هر کتاب را بخوانید. البته اگر کتابهای زیادی دارید، این می تواند بسیار زمان بر باشد. خواندن فصل اول کتاب می تواند به شما کمک کند بدانید که چه کتاب ها و ژانرهای کتاب هایی را که دوست دارید، و به این ترتیب شما دیگر به سختی در جستجوی کتاب نخواهید بود.

 

اگر می خواهید یک کتاب داشته باشید کتاب بهتر را انتخاب کنید و دیگر کتاب ها را در مکان خود قرار بدهید.

 

لیست کتاب های نویسندگان مورد علاقه خود را بخوانید. با این روش می توانید ببینید چه کتاب هایی را قبلاً خوانده اید و چه کتاب هایی را می خواهید بخوانید.

 

به صورت تصادفی کتاب از کتابخانه بکشید و آن را بررسی کنید در خیلی مواقع کتاب مورد علاقه تان را پیدا می کنید.

 

گردآوری: بخش علمی بیتوته

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------