شغل باکتری‌ها در فضا چیست؟



اخبار,اخبار علمی,شغل باکتری‌ها در فضا
درک نحوه زندگی در فضا برای بسیاری افراد جالب است؛ در این بسته خبری قصد داریم جذابترین اتفاقات فضایی را ارائه دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به تازگی فضانوردان ۱۸ رشته متفاوت از باکتری‌ها را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده‌اند. آنها قصد دارند طی آزمایش جدیدی در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)، از باکتری‌ها برای حفاری در سنگ‌های فضایی استفاده کنند.

 

این آزمایش موسوم به بیوراک (BioRock)، برای بررسی یکی از متداول‌ترین ویژگی‌های میکروب‌های روی زمین یعنی توانایی بیرون کشیدن مواد معدنی از سنگ‌ها طراحی شده است. دانشمندان قصد دارند با آزمایش بیوراک، نحوه عملکرد باکتری‌ها را در فضایی بدون جاذبه بررسی کنند. این پروژه، ۱۸ راکتور بسیار کوچک را شامل می‌شود که هر کدام حاوی نمونه‌ای از یک سنگ موسوم به بازالت (Basalt) و یک رشته باکتری هستند.

 

پژوهشگران  بر این باورند که باکتری‌ها بتوانند طی ماموریت‌های آینده فضایی، فضانوردان را در حفاری سنگ‌ها یاری کنند و سنگ‌ها و صخره‌های ماه و مریخ را به خاکی قابل کشاورزی برای انسان‌ها تبدیل کنند.

 

محققان نمی‌دانند که جاذبه تا چه اندازه برای این باکتری‌ها مهم است. آزمایش بیوراک، توانایی باکتری‌ها را در شکل دادن زیست‌لایه‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد.

 

 درک نحوه تعامل میکروب‌ها، رشد آنها و استخراج مواد معدنی از سنگ‌ها توسط آنها در شرایط ریزگرانش می‌تواند برای نخستین بار این موضوع را مشخص کند که آیا جاذبه بر توانایی ریزارگانیسم‌ها در چسبیدن به سطح سنگ‌ها و حفاری آنها اثر می‌گذارد یا خیر.

 

دانشمندان در این آزمایش، میزان کلسیم، منیزیم و بسیاری از عناصر دیگری را که باکتری قادر به استخراج آنها از سنگ است، مورد بررسی قرار خواهند داد. آنها قصد دارند در آزمایش‌های بعدی، میکروب‌ها و مواد دیگری را بررسی کنند تا به درک بهتری از توانایی این موجودات برسند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------