کشف عجیب ترین ژله ماهی جهان



ژله ماهی،اخبار علمی،خبرهای علمی
تیمی از دانشمندان پس از مشاهده یک ژله ماهی یا عروس دریایی استثنایی و نادر، به بررسی رفتار وی پرداختند. گفتنی است این موجود پیش از این تنها یک بار قبلا مشاهده شده بود.

به گزارش سیناپرس، محققان در حین پروژه ای مطالعاتی به رهبری Ocean Exploration Trust، یک سازمان غیرانتفاعی که به اکتشاف و تحقیقات دریایی اختصاص دارد، موفق به دیدن عجیب ترین ژله ماهی جهان شدند. روز گذشته یک ویدیو از این موجود کمیاب در حالی که به زیبایی در اعماق اقیانوس آرام حرکت می کند، منتشر شد.

 

در این گزارش عنوان شده است هنگامی که یک دانشمند برای اولین بار در داخل زیر دریایی تحقیقاتی به این عروس دریایی نگاه کرد، فریاد می زند: ای وای! این دیگر چیست؟ دانشمند دیگری به وی پاسخ می دهد: من هرگز چنین چیزی ندیده ام. نمیدانم با چه چیزی مواجه شده ایم.

 

این تیم مطالعاتی ژله ماهی فوق الذکر را در ۳۱ می در اعماق دورافتاده اقیانوس آرام، در ۲۰۰ کیلومتری نزدیکترین نقطه مرجع، صخره کینگمن، که خود در ۶ هزار کیلومتری استرالیا قرار دارد، مشاهده کردند.

 

محققان در یک بیانیه رسانه ای توضیح می دهند: تیم ما وقتی با این موجود ژلاتینی اسرارآمیز در حین غواصی ، مواجه شد، کاملا گیج شدند.

 

محققان قبلاً فقط یک بار در سال ۲۰۱۵ این موجود را مشاهده کرده بودند و این گونه به عنوان گونه ‌های تشریح ‌نشده طبقه‌ بندی می‌شود، اصطلاحی که به گونه‌ هایی اشاره می‌ کند که هنوز نام‌ گذاری نشده  یا به طور گسترده توسط محققان بررسی نشده‌ اند.

 

این چتر دریایی با داشتن سه شاخک دراز که با زاویه ای غیرمعمول از سرش خارج می زند، خود را از سایر گونه ها در نوع خود متمایز می کند. با کمال تعجب، اعتقاد بر این است که این جانور سایر حیوانات ژلاتینی مانند عروس دریایی و خیارهای دریایی شناگر را شکار کرده و از شاخک های دراز خود برای به دام انداختن قربانیان استفاده می کند.

 

دکتر دوگال لیندسی (Dhugal Lindsay)، دانشمند محقق در آژانس علوم و فناوری های دریایی – زمینی ژاپن، اطلاعاتی  در مورد شاخک های منحصر به فرد این موجود ارائه کرد.

 

دکتر لیندسی در این رابطه توضیح می دهد: این موجود تصویربرداری شده دارای سه شاخک است. این موضوع این دریایی بسیار نادر است، زیرا آنها معمولاً تقارن شعاعی از خود نشان می دهند که به جای یک عدد فرد، شاخک ها به تعداد جفتی تقسیم می شوند.

 

به گفته دکتر لیندسی، این عروس دریایی شاخک های خود را در حین شنا جلو نگه می دارد. به این ترتیب، شاخک‌ها قبل از اینکه جریان آبی که در حین شنا ایجاد می‌ کنند به طعمه برسد و وی را فراری دهد، با طعمه ‌های بزرگ و ژلاتینی تماس پیدا می ‌کند و در نتیجه شکار شانسی برای فرار نخواهد داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------