چت جی پی تی به فضا می‌رود



چت جی پی تی در فضا،اخبار علمی،خبرهای علمی
ناسا مشغول توسعه سیستمی است که به فضانوردان کمک می کند با استفاده از یک رابط زبان طبیعی مشابه ChatGPT، مانورها، آزمایش ها و موارد دیگر را انجام دهند.

به گزارش مهر به نقل از انگجت، لاریسا سوزوکی در باره نسل جدید ارتباطات فضایی می گوید: ایده اصلی رسیدن به نقطه ای است که با وسایل نقلیه فضایی ارتباطات برقرار کنیم و آنها درباره هشدارها و یافته های جالبی که در منظومه شمسی و ورای مشاهده می کنند، با ما سخن بگویند. اکنون چنین دستاوردی دیگر یک داستان علمی تخیلی به نظر نمی رسد.

 

ناسا در حقیقت سعی دارد این سیستم را در دروازه ماه( لونار گیت وی) خود به کار گیرد. دروازه ماه در حقیقت ایستگاه فضایی است که دور ماه می چرخد و از ماموریت آرتمیس ناسا پشتیبانی می کند. در همین راستا سازمان فضایی مذکور از یک رابط زبان طبیعی استفاده می کند که در انجام آزمایش ها یا انجام مانورها بدون کنترل دستورالعمل های پیچیده به فضانوردان کمک می کند.

 

ناسا در یک صفحه وب خاص از کسب و کارهای کوچک خواسته از دروازه ماه پشتیبانی کنند و همانجا اعلام کرده از هوش مصنوعی و فناوری های یادگیری ماشینی برای مدیریت سیستم های مختلف استفاده می کند. این موارد شامل عملیات خودکار مربوط به محموله های علمی، اولویت بندی انتقال داده ها، فرایندهای خودکار، مدیریت بهداشت دروازه و غیره می شود.

 

به عنوان مثال شرکت سوزوکی طرحی را ارائه کرده که در آن سیستم به طور خودکار اختلالات انتقال داده و دیگر انواع مشکلات دیجیتالی را برطرف می کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------